3504
Sök

Problem att få i växlar när den stått över natten, volvo 855 T5 -97

pim_pim
7 augusti 2013
#21
jag brukar köra med en hederlig kompressor.

1 253 Inlägg
7 augusti 2013
Trådstartare
#22
Okej men hur får du tätt vid locket då?

Lev livet nu innan det är för sent

4 670 Inlägg
7 augusti 2013
#23
Köp på mekonomen kostar hela typ 200kr


1 253 Inlägg
7 augusti 2013
Trådstartare
#24
kollade där idag var slut sa de

Lev livet nu innan det är för sent

pim_pim
7 augusti 2013
#25
Antingen så har jag tagit ett lock o borrat hål, en gång använde jag en snusdosa o en trasa. Bara lite fantasi så går de. : )

4 670 Inlägg
7 augusti 2013
#26
Mekonomen finns väl inte bar i Linköping. Fanns här om dagen i Mjölby


1 253 Inlägg
7 augusti 2013
Trådstartare
#27
hehe jo iofs men ja jag får kolla där då men har inget ärende dit direkt men men smile

Lev livet nu innan det är för sent

1 253 Inlägg
7 augusti 2013
Trådstartare
#28
pim_pim skrev:
Antingen så har jag tagit ett lock o borrat hål, en gång använde jag en snusdosa o en trasa. Bara lite fantasi så går de. : )

Okej ja allt går ju tongue

Lev livet nu innan det är för sent

1 253 Inlägg
8 augusti 2013
Trådstartare
#29
Idag när man skulle ta bilen var det typ omöjligt att få i växel, den ville bara driva sakta frammåt när man försökte få i vxl.... Efter mycket om o men så fick jag i växel och körde iväg. den var riktigt trög att växla de den första milen eller 2 plus att den inte kopplade ur helt , ville dra trots att jag hade kopplingen nere vid rödljus. Sen släppte det och det gick o växla fint men sen så kommer det i mellanåt o blir samma sen funkar det ett tag igen. Ställer man bilen och går o handlar kanske någon timme eller så då är det likadant igen som på morgonen men funkar snabbare efter lite bök när man kör.

Fattar inte vad det är, verkstan hade inte tid förrän nästa vecka och vill helst inte köra för långt med den heller som den är nu. Ingen som har en luftman som kan lufta aset åt mig o se om det blir skillnad? Eftersom det inte är såhär jämnt så undrar man ju....

Lev livet nu innan det är för sent

1 313 Inlägg
8 augusti 2013
#30
Skuret/kärvande svänghjulslager kanske?

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=205313
Projekt! Renovering/Dieselkonvertering Volvo 244.

1 253 Inlägg
8 augusti 2013
Trådstartare
#31
Men skulle kopplingen funka bättre om man pumpa då så växlarna gick få i?

Lev livet nu innan det är för sent

Fri fart för ett fritt folk!
14 124 Inlägg
10 augusti 2013
#32
Volvofarfar skrev:
Skuret/kärvande svänghjulslager kanske?

finns inget sånt!


är 100% hydralik problem

derför ska man aldrig byta grejer på en bil utan att veta vad som är problemet smile

verkstan gör gärna ett jobb om kunden ber om det men samtidigt blir det sällan rätt
då många vill tro att dom har koll på felet.
bara att byta kopplingscyl blir det inte bättre är det huvudcylindern till kopplingen man åker på att byta

jag brukar sätta tryck och öppna nippeln tar inte mer än ett par sec att lufta dessa men problemet kommer vara kvar! rätt som det är så blir den som innan

Kör fort så hinner inget hända...

1 313 Inlägg
10 augusti 2013
#33
Growe skrev:
Volvofarfar skrev:
Skuret/kärvande svänghjulslager kanske?

finns inget sånt!


är 100% hydralik problem

derför ska man aldrig byta grejer på en bil utan att veta vad som är problemet smile

verkstan gör gärna ett jobb om kunden ber om det men samtidigt blir det sällan rätt
då många vill tro att dom har koll på felet.
bara att byta kopplingscyl blir det inte bättre är det huvudcylindern till kopplingen man åker på att byta

jag brukar sätta tryck och öppna nippeln tar inte mer än ett par sec att lufta dessa men problemet kommer vara kvar! rätt som det är så blir den som innan

Vadå finns inget sånt? klart det finns svänghjulslager på bilfan

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=205313
Projekt! Renovering/Dieselkonvertering Volvo 244.

Fri fart för ett fritt folk!
14 124 Inlägg
10 augusti 2013
#34
Volvofarfar skrev:
Growe skrev:
Volvofarfar skrev:
Skuret/kärvande svänghjulslager kanske?

finns inget sånt!


är 100% hydralik problem

derför ska man aldrig byta grejer på en bil utan att veta vad som är problemet smile

verkstan gör gärna ett jobb om kunden ber om det men samtidigt blir det sällan rätt
då många vill tro att dom har koll på felet.
bara att byta kopplingscyl blir det inte bättre är det huvudcylindern till kopplingen man åker på att byta

jag brukar sätta tryck och öppna nippeln tar inte mer än ett par sec att lufta dessa men problemet kommer vara kvar! rätt som det är så blir den som innan

Vadå finns inget sånt? klart det finns svänghjulslager på bilfan

nej! det slutade volvo med när m56/m90 kom smile
har skruvat så mycket 940 och 850 att jag är 1000% säker på det ;-)
dessutom skriker det rätt nice när svänghjulslagringen sticker på en gammal m47 smile
Senast redigerat av Growe (10 augusti 2013)

Kör fort så hinner inget hända...

1 253 Inlägg
10 augusti 2013
Trådstartare
#35
slavcylinder är det inte, var till verkstad där en volvo expert jobba och ha sa det att det är tryckplattan. De bytte ju aldrig tryckplattan då de tyckte det var onödigt trots att jag bad om det... Blir att åka till den verkstan som gjorde skitjobbet o kräva att antingen gör de om o gör rätt eller ger mig pengar tillbaka

Lev livet nu innan det är för sent

1 313 Inlägg
11 augusti 2013
#36
Growe skrev:
Volvofarfar skrev:
Growe skrev:

finns inget sånt!


är 100% hydralik problem

derför ska man aldrig byta grejer på en bil utan att veta vad som är problemet smile

verkstan gör gärna ett jobb om kunden ber om det men samtidigt blir det sällan rätt
då många vill tro att dom har koll på felet.
bara att byta kopplingscyl blir det inte bättre är det huvudcylindern till kopplingen man åker på att byta

jag brukar sätta tryck och öppna nippeln tar inte mer än ett par sec att lufta dessa men problemet kommer vara kvar! rätt som det är så blir den som innan

Vadå finns inget sånt? klart det finns svänghjulslager på bilfan

nej! det slutade volvo med när m56/m90 kom smile
har skruvat så mycket 940 och 850 att jag är 1000% säker på det ;-)
dessutom skriker det rätt nice när svänghjulslagringen sticker på en gammal m47 smile

jooo, det finns ett lager, VOLVO Nr:1397077

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=205313
Projekt! Renovering/Dieselkonvertering Volvo 244.

Fri fart för ett fritt folk!
14 124 Inlägg
11 augusti 2013
#37
Volvofarfar skrev:
Growe skrev:
Volvofarfar skrev:
Vadå finns inget sånt? klart det finns svänghjulslager på bilfan

nej! det slutade volvo med när m56/m90 kom smile
har skruvat så mycket 940 och 850 att jag är 1000% säker på det ;-)
dessutom skriker det rätt nice när svänghjulslagringen sticker på en gammal m47 smile

jooo, det finns ett lager, VOLVO Nr:1397077

en busssning ja.. men inget lager. det som sitter där är enbart för att man ska kunna centrera kopplingen

http://www.fcpeuro.com/products/volvo-c … -s70-v70-v

sitter samma sorts bussning på M90 till 940 oxå

lådan har inbyggt lager så derför kör man ej med lager i vevaxeln till lådan.
rätt idiotiskt men har hållts en hel del med både m90 och m56 lådo
Senast redigerat av Growe (11 augusti 2013)

Kör fort så hinner inget hända...


Sök