2480
Sök

Montera takvinge Focus 2008

36 Inlägg
16 augusti 2013
Trådstartare
Hej!

Jag har tänkt montera en takvinge på min Focus kombi 2008.
Har hittat en färdiglackad med bromsljus begagnad, min fråga är.

Hur monterar man dessa, är det någon speciell infästning och vart kopplar man in sig på bromsljuset?
skarvar i sig på bakljusets bromsljus?

mvh Henka

Att fortfarande vara +26 och åka runt med sin tattarsänkta volvo och resten ser ut som skit tillsammans med sin lilla fula tatuering på armen och svettiga keps är inte coolt!

101 Inlägg
17 augusti 2013
pröva någon fäst tejp eller PL4000 Har en kompis som använde PL4000 o det sitter riktigt bra

Volvo 940 Turbo/Pkt!

36 Inlägg
17 augusti 2013
Trådstartare
Okej, brukar de flesta vingar limmas fast?

Att fortfarande vara +26 och åka runt med sin tattarsänkta volvo och resten ser ut som skit tillsammans med sin lilla fula tatuering på armen och svettiga keps är inte coolt!

Ollikkala Racing
1 724 Inlägg
17 augusti 2013
Vi brukar limma dit dom med nått lämpligt lim (även glaslim funkar bra) efter att ha applicerat speciell primer (även här t.ex glasprimer), vissa vingar ska även ha skruvar och speciella centreringspluggar men det är olika beroende på vilken bilmodell och har du köpt begagnat så medföljer sällan sånt.
Räcker nog ganska långt att endast limma även om det egentligen ska sitta nån skruv med.

- Time Attack -

36 Inlägg
17 augusti 2013
Trådstartare
VD-Design skrev:
Hör med ford?

Varför har vi forum?

Sök