Hej! Har en 240 som har något elfel, igår så när jag skulle till jobbet så var batteriet dött så fick start hjälp av min far, men efter att den har stått under natten så är batteriet dött igen, så tänkte kolla om ni kommer på några tips sådär på rak arm innan jag börjar kolla efter fel själv vart strömmen försvinner.
Har haft bilen i ett år nu och i vinter hade den samma fel så köpte nytt batteri och då försvann felet men nu är det tillbaka så har ni några tips ni kommer på så dela gärna med er!
Tack för tipsen, och då man tog ur säkring 8 (klockan, innerbelysning, centrallås osv.) så sluta den dra ström. Har slagit av alla lampor nu under natten för att se imorgon om de hjälpte.
Den bilen borde ha belysning i både motorrummet och bagaget, kolla upp om de har tendens att lysa fastän huv och baklucka är stängda. Det är troligen kvicksilverströmbrytare och såna borde väl egentligen vara pålitliga, men man vet aldrig.
@Drönirettab; - Jo jag prova att stänga av dem och mäta igen men det hjälpte inte.. Men vi märkte att då jag stänger/öppnar förardörren och höger bak dörren i bilen så ändras värdet från 0-1,5 amper, hmm. förstår ingenting nu
Kolla om det är sönderskavda kablar så att tex låssolenoiden aktiveras när just de dörrarna öppnas/stängs. Prova även att dra ur kontakten till solenoiden inuti dörrarna.