tjenare tänkte höra lite med folk som kanske redan bytt intercooler på en 9-5! måste man ta av hela fronten? och någon som vet vart det finns billiga intercoolers? tack på förhand
Och när det gäller byttet av intercoolern och andra fråger angående din saab så ta och regga dig på Stcs Forum så får du bra svar av folk som kan och redan gjort det mesta:
dem har ju inga intercoolers på deras hemsida? klracing och racestuff har skapligt billiga blir nog där ifrån, men någon som monterat en intercooler som vet om hela fronten måste bort?
dem har ju inga intercoolers på deras hemsida? klracing och racestuff har skapligt billiga blir nog där ifrån, men någon som monterat en intercooler som vet om hela fronten måste bort?
Va? kollade du inte den övre länken?
Saab 9-5 Artnr RKY95 cellpaket 580x390x50mm - störst bolt-on IC på marknaden!
Och som sagt ställ fråga på stcs forum där folk bara håller på med dessa bilar.
Skriver i denna tråd istället för skapa en ny ! Är detta fel så hojta till så händer det inte igen !
Till min fråga : har funderingar på uppgradera min IC. Tänkte köra på en Kina IC. Enligt de mått jag har är den på
300 x 600 x 75. Den har även 3" anslutning Och en "anpassad IC är på :
350x 580 x 50 . (Vet någon vad dessa anpassade IC har för anslutning? ) Kan man modifiera dit Kina IC ?
Behövs det nya kylar slangar från ex DO88? Eller finns det "billigare" varianter? Finns det några tecken man ska vara uppmärksam på när man kör med en Kina IC ? Ifall det inte håller måttet?
Kommer uppgradera min bil till 315 hk i efterhand.