3541
Sök

Varför sitter det volvo 940 lamell i min 855 T5?

1 253 Inlägg
23 augusti 2013
Trådstartare
#1
Som ämnet säger varför gör det det? Hade den inne på kopplingsbyte och hade fixat original koppling mycket fin beg... men de ringer på verkstan och säger att den inte passar. Så frågan är varför ägaren innan satt dit lamell från en 940?? Länk till bild
http://shop.klracing.se/sv/artiklar/dri … 240mm.html

Lev livet nu innan det är för sent

Forummoderator
26 339 Inlägg
23 augusti 2013
#2
Fråga förra ägaren..?

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

8 250 Inlägg
23 augusti 2013
#3
Sa verkstaden varför det inte passade för det ska det göra. Det är ju samma storlek och splines på lameller till M56 och M90. Och har man satt dit exakt en sådan lamell som på bilden så sitter den för att kopplingen ska orka med lite mer vridmoment.
Senast redigerat av Marlboroman (23 augusti 2013)


KHRacing
24 augusti 2013
#4
Du har allra troligast fått en lamell med fel centrum monterat från fabriken ?!?!

2 452 Inlägg
24 augusti 2013
#5
är bilen trimmad så har man använt en sådan just för att den ska palla vridet,

döden kommer tillbaka

1 253 Inlägg
24 augusti 2013
Trådstartare
#6
Original 850 Koppling gick inte att få dit iaf, han pratade om ifall de bytt svänghjul eller nåt. Men på gick inte original koppling det såg jag. varför vet jag ej

Lev livet nu innan det är för sent

1 253 Inlägg
24 augusti 2013
Trådstartare
#7
turbodeath skrev:
är bilen trimmad så har man använt en sådan just för att den ska palla vridet,

Ja bilen är trimmad med Steg 3 Autotech och GLT kammar o lite sådant

Lev livet nu innan det är för sent

8 250 Inlägg
24 augusti 2013
#8
Det var inte så att verkstaden vänt lamellen åt fel håll? Vänder man den fel passar inte tryckplattan. Har man bytt svänghjul så syns det på skillnaden i diameter på lamellen/tryckplattan. Original är det 240mm, skulle va om man bytt till GLT's hjul som har 228mm


jalvret
24 augusti 2013
#9
Haha jånge har du problem med bilen?? Du måste skämta...så går de när hälften av motorn å allt e bytt.  :-)

1 253 Inlägg
24 augusti 2013
Trådstartare
#10
Marlboroman skrev:
Det var inte så att verkstaden vänt lamellen åt fel håll? Vänder man den fel passar inte tryckplattan. Har man bytt svänghjul så syns det på skillnaden i diameter på lamellen/tryckplattan. Original är det 240mm, skulle va om man bytt till GLT's hjul som har 228mm

Ingen aning men de vände o vred men passade inte sa de... Men men tar ett kort när jag får tillbaka min gamla lamell så får ni se hur den ser ut smile

Jalvret nej inte nu längre bara undrade varför de satt 940 Lamell i bilen men nu vet jag smile Greppar mycket bra iaf kan jag säga

Lev livet nu innan det är för sent


Sök