3515
Sök

Köpråd: Pontiac Firebird Trans Am (från runt 1975 till 1980)

Forummoderator
26 339 Inlägg
25 augusti 2013
Trådstartare
#21
En sorts uppdatering.

Dum som jag var så råkade jag ju maila på en annons, där bilen självklart är ett rejält projekt.

Annonsen är alltså denna: http://www.blocket.se/vi/48859764.htm

Jag har såklart backat redan på grund av eventualiteterna, men...man blev ju nåt så förbannat sugen ändå.
Omlackad för några år sedan. Komplett till "95 procent", "bara att skruva ihop"..

Hur jävligt kan det vara att ge sig in på ett sådant projekt?

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

262 Inlägg
25 augusti 2013
#22
Hej!
För det första så måste du ha ett garage med gott om plats, får du hem ett objekt i kartonger så får du börja sortera ut vad som är med och inte är med. Fattas det nåt så är det lugnt, finns i stort sett allt att köpa om det skulle behövas.

Sen är det rost förståss, har du svets och är kunning så lär väl inte det skrämma dig annars kan det kosta en slant om man inte har nån svetskunnig kompis. Priset är helt rätt om det inte är en "gevaliaburk". big_smile

Det jag skulle kolla är följande.
Hur länge har den stått. Hur är den förvarad (kall eller varmgarage). Rosten givetvis (golvet framför allt). Papper på bilen (Reggad i Sverige). Motor och låda om det finns och i så fall skicket. Gå på magkänslan för hur det än är så är det din bedömning om du klarar det eller ej. Vet ej hur mycket du skruvat med bilar men dessa bilar är förhållandevis "basic" i sin uppbyggnad dvs lättskruvade. Lycka till. smile

Man lär sig av sina misstag, det är därför jag kan så in i h-vetes mycke´
Projekt Toxic Bird: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=231120

Forummoderator
26 339 Inlägg
25 augusti 2013
Trådstartare
#23
Lycan skrev:
Hej!
För det första så måste du ha ett garage med gott om plats, får du hem ett objekt i kartonger så får du börja sortera ut vad som är med och inte är med. Fattas det nåt så är det lugnt, finns i stort sett allt att köpa om det skulle behövas.

Sen är det rost förståss, har du svets och är kunning så lär väl inte det skrämma dig annars kan det kosta en slant om man inte har nån svetskunnig kompis. Priset är helt rätt om det inte är en "gevaliaburk". big_smile

Det jag skulle kolla är följande.
Hur länge har den stått. Hur är den förvarad (kall eller varmgarage). Rosten givetvis (golvet framför allt). Papper på bilen (Reggad i Sverige). Motor och låda om det finns och i så fall skicket. Gå på magkänslan för hur det än är så är det din bedömning om du klarar det eller ej. Vet ej hur mycket du skruvat med bilar men dessa bilar är förhållandevis "basic" i sin uppbyggnad dvs lättskruvade. Lycka till. smile

Man tackar för svaret!
Enligt ägaren var rosten i det närmsta obefintlig då någon tidigare ägare hade anlitat folk för att fixa upp golvet.
Och ja..priset känns ju verkligen helrätt men ekonomin för min del stämmer inte nu och hur frakta bilen 80-90 mil genom landet med bara B-kort?

Jävlar vad det ska retas i köpfingrarna ibland!

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.


Sök