21 augusti 2013
Trådstartare
Jag har bekymmer med en anliggande broms höger bak på min bruxis. Beläggen tokslut efter 6000 mil, på vänster sida är det typ 70% kvar. Det var trögt värre att skruva tillbaka kolven (nya ok runt om sedan ca 6000 mil, köpta på Biltema). Skivan har slagit sig, gissningsvis av värmen...Iaf, är stålomspunna slangar och Goodridge specifikt kända för att "svälla invändigt" o på så vis hindra flödet vilket kan göra att oket ligger på? Slangarna är nya o har suttit på i 6000 mil de med, eller två år. När jag körde igår så kärvade det inget i början, men efter 1-2 mil så började det ligga på. Man kan få det att släppa (i olika grad) genom att stanna o rulla framåt lååångsamt tills man känner att bilen rullar lätt. Trampar jag till HÅRT på pedalen så är tendensen den att det kärvar ordentligt...
Jag gissar på kärvande bromsok (var ju trögt värre att skruva tillbaka...), men vad tror ni andra?
Edit: Nya skivor,hjullager o bromsok till båda sidor bak är beställda. Frågan är om man skall byta slangarna igen (alla 6 isf, dvs både fram och bak...).
Senast redigerat av dawwe (21 augusti 2013)
Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure