Hejsan bytte till mig 2st http://www.pyleaudio.com/sku/PLPW15D/15 … -Subwoofer igår men insåg direkt att jag måste bygga en ny låda då den ser ut att vara otroligt för liten och rasslar. Tänkte bygga varsin portad låda till basarna och skulle uppskatta hjälp med mått
Jag har tyvärr inte kunskap nog för att hjälpa dig räkna ut det men det finns mängder med kunniga inom ljud här så ligger du i så är jag säker på att du hittar någon som vet Men den bör ju hamna på över 60L/bas iaf.
120L per bas e rättså rejält det blir en låda om man nu ska kombinera på 240L + basar + portar. Det tar upp ca hela bagaget på en kombi om dunu inte bygger upp till taket
några små sid frågor. Om man vill köra SPL/dB Drag ska man ha en större låda än rekommenderat eller volymen som är rekommenderad? Och hur ska man avstämma den? Hur kommer detta sen att påverka ljudet när man bara lyssnar på ''normal volym'' med musik av olika sorter?
några små sid frågor. Om man vill köra SPL/dB Drag ska man ha en större låda än rekommenderat eller volymen som är rekommenderad? Och hur ska man avstämma den? Hur kommer detta sen att påverka ljudet när man bara lyssnar på ''normal volym'' med musik av olika sorter?
Inte alls säker men spela högt brukar men väll spela 45-60hz någonstans? Om man stämmer av den såpass högt blir inte vanlig musik så rolig att lyssna på tycker jag personligen