4177
Sök

945 ftt öka ladd.

146 Inlägg
27 augusti 2013
Trådstartare
#1
hej så ja ska skaffa mig en 945 ftt som ja vill öka ladde på lite , det ska sitta nån guldbox i den oxå. Hur kollar ja ser ja att det är det ? Och hur ställer ja upp laddet? Och hur mycke kan ja ställa upp det utan nått händer? Tacksam för svar smile


1 230 Inlägg
27 augusti 2013
#2
om du tar bort kåpan under ratten så ska det sitta en guldig box på vänster sida smile men om den är chippad ser man inte förns du har öppnat den smile


146 Inlägg
27 augusti 2013
Trådstartare
#3
kan man öppna den och titta om den är det då?smile


4 670 Inlägg
27 augusti 2013
#4
Testat söka både här o google? Detta är nog en av garaget vanligaste frågor


1 230 Inlägg
27 augusti 2013
#5
Vallentinoo skrev:
kan man öppna den och titta om den är det då?smile

japp det är bara lossa alla skruvar som håller ihop boxen smile


146 Inlägg
27 augusti 2013
Trådstartare
#6
okej sen bara söka på chippet och kolla om det är nå trimm eller ?smile men kan man ställa upp ladde till 0,8 - 1,0 utan nått händer ? Och kan man ställa den på wg men isf vart?smile


4 693 Inlägg
28 augusti 2013
#7
Mer än 0,7 skulle inte jag ha utan chip.
Men har du chip så kan du ligga bortåt 1,1-1,2, funkade hur bra som helst på min och det var ett jäkla drag i den.

Laddet ställer du på WG ja, bara skruva på stången

Booyakasha!

NIVÅ 5 I LIVSNJUTNING
2 390 Inlägg
28 augusti 2013
#8
Tänk på att kör du med 13c turbon så får du inte mer effekt efter 1.0-1.1 bar. Drar bara in mer varmluft.

Skbg Performance Team.
Projekt : Volvo S70 2.5T http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 6#p2755566
Projekt : Volvo 745 Turbo http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=192658

4 693 Inlägg
28 augusti 2013
#9
_Performance_ skrev:
Tänk på att kör du med 13c turbon så får du inte mer effekt efter 1.0-1.1 bar. Drar bara in mer varmluft.

Fast jag märkte stor skillnad på 1,0 och 1,2, det måste jag säga. Vid 1,4 så började det spika (bränsle+tändchip)

Booyakasha!

NIVÅ 5 I LIVSNJUTNING
2 390 Inlägg
28 augusti 2013
#10
Softis skrev:
_Performance_ skrev:
Tänk på att kör du med 13c turbon så får du inte mer effekt efter 1.0-1.1 bar. Drar bara in mer varmluft.

Fast jag märkte stor skillnad på 1,0 och 1,2, det måste jag säga. Vid 1,4 så började det spika (bränsle+tändchip)

Visst känner du en viss skillnad men är inte optimalt tongue

Skbg Performance Team.
Projekt : Volvo S70 2.5T http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 6#p2755566
Projekt : Volvo 745 Turbo http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=192658

146 Inlägg
28 augusti 2013
Trådstartare
#11
kan man inte köpa extraktor grenrör och t3 fläns och t3 agg? Och isf passar 240 greröret på min 940 och så? Om ni nu fattar gur ja menar är inte så duktig på sånt här smile


35 Inlägg
28 augusti 2013
#12
Softis skrev:
_Performance_ skrev:
Tänk på att kör du med 13c turbon så får du inte mer effekt efter 1.0-1.1 bar. Drar bara in mer varmluft.

Fast jag märkte stor skillnad på 1,0 och 1,2, det måste jag säga. Vid 1,4 så började det spika (bränsle+tändchip)

Höjde mitt till ca 1.2 direkt (leksaksmätare) funkade bra när man inte börnade för länge på sommarn och den bara pumpade varmluft.


Sök