2792
Sök

Lanzar max154D 2000w hur bygga låda? Sedan A4 B5

45 Inlägg
2 september 2013
Trådstartare
Hallå har en bas lanzar max154D 2000w som jag är fundersam på vad jag ska ha för låda till, den ska sitta i en A4 B5 sedan och spela genom skidluckan.
Vas-6,02
FS-30
QTS-0,75
Qms-5,0
Qes-0,90

nu är frågan som jag fastnar på, hur ska jag bygga lådan? hur många liter? vilka mått?
Tack på förhand

21 761 Inlägg
2 september 2013
100 liter netto slutet borde funka. smile

45 Inlägg
3 september 2013
Trådstartare
Drönirettab skrev:
100 liter netto slutet borde funka. smile

okej, vilka mått på ett ungefär då? eller hur räknar man ut? smile

21 761 Inlägg
3 september 2013
Volymen på en vanlig fyrkantig låda utan lutande vägg räknas genom att multiplicera bredden och höjden och djupet, för att få svaret i liter så räknar man måtten i decimeter. Det är ju innervolymen man räknar ut, då får man komma ihåg att lägga till materialtjockleken när man ska ha yttermåtten för kapning. smile

45 Inlägg
5 september 2013
Trådstartare
Drönirettab skrev:
Volymen på en vanlig fyrkantig låda utan lutande vägg räknas genom att multiplicera bredden och höjden och djupet, för att få svaret i liter så räknar man måtten i decimeter. Det är ju innervolymen man räknar ut, då får man komma ihåg att lägga till materialtjockleken när man ska ha yttermåtten för kapning. smile

så måtten i BxHxD 5*5*4 blir ju 100 och så sätter jag en baffel bara för att vinkla basen lite uppåt så den lutar i väggens vinkel bara? smile

21 761 Inlägg
5 september 2013
Fast om du bygger lådan med de där innermåtten och sedan monterar en lutande baffel som passar mot ryggstödet så kommer innervolymen att bli betydligt större. Om lådan ska passa mot ryggstödet så får man försöka ta reda på vilken lutning ryggstödet har ungefär, sedan räkna ut måtten.

Har kollat på ett måttförslag och utgått ifrån ca 70 graders lutning på ryggstödet:

Bredd: 700 mm
Höjd: 400 mm
Övre djup: 302 mm
Nedre djup: 448 mm

Det är innermått och jag har lagt till 5 liter för basen så innervolymen är 105 liter. smile

Sök