2654
Sök

Konstigt vibrerande ljud vid 2-3000 varv volvo s40 2.0 -00

49 Inlägg
5 september 2013
Trådstartare
Hej!

jag har ett problem som jag hoppas någon vänlig själ ska kan svara på.

Som rubriken säger så har jag ett jäkligt irriterande  ljud från avgassystemet (tror jag) det låter ungefär som ett svagt brummande under bilen, men bara mellan 2000 och upp till 3000 varv, efter det så slutar det.

detta gör mig tokig och jag måste ständigt trycka på gasen för att slippa skämmas:)

kan det vara något som sitter löst under bilen, eller kan det vara något i själva systemet?

kanske ska tillägga att jag kör en automat volvo s40 2.0 -00:a

tacksam för snabbt svar smile

6 Inlägg
5 september 2013
låter som mitt problem fast jag har manuell s60. låter brummande under framtill när jag gasar på lite på låga växlar. kan gasa lugnt hur höga varv som helst utan ljud, Men hårt pådrag skapar brummande ljud. i neutralt läge hörs ingenting oavsett hur jag gasar.

49 Inlägg
5 september 2013
Trådstartare
Okej, ja, det låter ju rätt så snarlikt faktiskt:) har dock bara testat att ha den i P och gasat, då hörs de ju oxå. Borde kanske som du gjort att testa sätta den i Neutralt läge och kolla där med!

Annars får man väl lämna in stackaren snart, för det gör mig tokig rent ut sagt;)

6 Inlägg
5 september 2013
har hört att det kan vara någon typ av värmeplåt som kan vibrera som skyddar katalysatorn?? om jag fattade rätt. Har själv inte hunnit kolla upp det.

49 Inlägg
5 september 2013
Trådstartare
Hmm, ja man får väl hoppas på att det inte är något jätte allvarligt iaf smile

Sök