Tjena, känns lite dumt att be om råd med det första inlägget på detta forum, men jag skulle gärna få ta del av lite kunskaper ni innehar
Jag är ute efter en bil i 70-100tusen kronors klassen.. Mindre är såklart bättre, men en pärla får kosta 100.
Siktade in mig på Saab 9-5 2.3t från början, men efter att ha kikat på flera stycken i olika åldrar (03-08) så har jag kommit fram till att tiden inte är snäll mot denna bil. Eller ställer jag för höga krav?
Det jag tänker på är stenskotten på huvarna som totalförstör lacken de första 40cm framifrån, ingen rolig syn på en bil som ändå är respektabelt dyr. Dessutom lackbubblor med rost inunder på 07or osv, är det normalt?
Tittade på andra bilar och jämförde lackkvalitet och som jag såg var saabarna i klart sämst skick av de jag tittade på (jämförde med opel, vw, volvo osv)
Så nu har min jakt gått vidare och jag har siktat in mig lite grann på följande:
Audi A6 (gärna större motorn 3.2)
BMW 5serien
Även smått sugen på en VW Passat..
Så det jag undrar är... Vad borde jag passa mig för på dessa bilar? Vilken bil hade ni valt i min prisklass (kanske någon helt annan)?
Jag kör cirka 1500-2000 mil och året och resorna är rätt jämnt fördelade i långa och korta sträckor i antal.
Tack så mycket för eventuell hjälp!
Mvh Carl