3014
Sök

940 turbo. startar inte....efter spridarbyte

194 Inlägg
10 juni 2009
Trådstartare
Tja min bil funka klockrent tills jag bytte spridare. (Gröna R) den startade och la av hela tiden,Kolla upp hur man bryggade relät,gjorde de men fortfarande lika dan.Och tog bort bryggningen
Bytte tillbaka till Dom andra spridarna som satt i,och bilen funka klockrent.Stängde av bilen,och gick in en snabbis kommer ut efter 5 min och ska åka iväg då är bilen helt död.Tänder inte ens till.Det har BRA GNISTA och den får soppa men startar ändå inte.Vad kan vara felet?

Mvh

Joodu_6

169 Inlägg
9 september 2013
Joodu_6 skrev:
Tja min bil funka klockrent tills jag bytte spridare. (Gröna R) den startade och la av hela tiden,Kolla upp hur man bryggade relät,gjorde de men fortfarande lika dan.Och tog bort bryggningen
Bytte tillbaka till Dom andra spridarna som satt i,och bilen funka klockrent.Stängde av bilen,och gick in en snabbis kommer ut efter 5 min och ska åka iväg då är bilen helt död.Tänder inte ens till.Det har BRA GNISTA och den får soppa men startar ändå inte.Vad kan vara felet?

Mvh

Tjaba vad var felet på din?
Jag har samma problem med min nu

Mvh

5 686 Inlägg
9 september 2013
Har du kopplat förbi spridarmotståndet?

940-turbo spridare är låg-ohm medan R-spridarna är hög-ohm.

169 Inlägg
9 september 2013
simlar skrev:
Har du kopplat förbi spridarmotståndet?

940-turbo spridare är låg-ohm medan R-spridarna är hög-ohm.

Har gjort det men nu har nu kopplat tillbaka allt till original.
Går att starta utan spridarkontakterna i.
Har bytt spridare till original. Och ort btr och även bytt box
Tänkte om motståndet pajat o får byta det. Men då borde den vell inte starta när kablarna ej ärminkopplade ?

5 686 Inlägg
9 september 2013
Jag vet faktiskt inte hur det är med det.
Har själv aldrig pillat med det utan vet bara att det är låg-ohm spridare med spridarmotstånd på turbona.

Du menar att den går att starta utan att ha kopplat in spridarna eller utan att ha kopplat in spridarmotståndet?
För startar den utan att koppla in spridarna så håller ju inte spridarna tätt.

169 Inlägg
9 september 2013
simlar skrev:
Jag vet faktiskt inte hur det är med det.
Har själv aldrig pillat med det utan vet bara att det är låg-ohm spridare med spridarmotstånd på turbona.

Du menar att den går att starta utan att ha kopplat in spridarna eller utan att ha kopplat in spridarmotståndet?
För startar den utan att koppla in spridarna så håller ju inte spridarna tätt.

Ah precis den startar utan spridarna inkopplade..
Tänkte pröva o byta spridare o motståndet o hoppas det ev funkar

5 686 Inlägg
9 september 2013
Prova det, låter som att något inte står rätt till med spridarna i alla fall. Fastnat i öppet läge eller något.

29 Inlägg
9 september 2013
Hände samma sak för min när ja byttade till orginal från 850 spridare (hög ohm) , byttade bränslebox och chip sen fungerade den igen!

Men har du 3" lmm och chip anpassade till de gröna R spridarna med? Annars kan de nog vara problem med!
Kan skriva när ja kommer hem hur man ska sätta i de gröna R enligt kl racing.

169 Inlägg
9 september 2013
MarkuzH skrev:
Hände samma sak för min när ja byttade till orginal från 850 spridare (hög ohm) , byttade bränslebox och chip sen fungerade den igen!

Men har du 3" lmm och chip anpassade till de gröna R spridarna med? Annars kan de nog vara problem med!

Ah men tänkte försöka att få fart på bilen med original grejerna i, prövade kompisens box med chipp utan förbättring,så tänkte om spridarna har gett sig o motståndet ?

Mvh

29 Inlägg
9 september 2013
burre91 skrev:
MarkuzH skrev:

Ah men tänkte försöka att få fart på bilen med original grejerna i, prövade kompisens box med chipp utan förbättring,så tänkte om spridarna har gett sig o motståndet ?

Mvh

Prova bytta båda, kan vara de som spökar, men verkar konstigt att motstånd gott sönder...

Sök