3519
Sök

Audi RS4 -01 sinterlamell koppling HJÄLP.

526 Inlägg
1 september 2013
Trådstartare
Har en audi RS4 från 01.

Nu har ja märkt att varige gång man trampar ur/kopplar så skramlar de från kopplingen sad
Det är en uppgraderad koppling alltså en 6puckad sinter koppling med ett stålsvänghjul. som är monterad på FAST ONE i GBG.
Sen hör de till att kopplingn monterades 2010 innan bilen ställdes av av förre ägaren.
så bilen har gått ca 500 mil med denna koppling å de skramlar i den.
Kan de vara normalt att de skrammlar av en sinter koppling?
Enligt förra ägaren så var det ingen fara och även de på fastone har sagt det.
Jag har en lätt kännsla av att jag har blivit aningen blåst eller att ja var jävligt dum bara.

är de svänghjulet som är åt helvete?
är de uttrampningslagrena?
Finns de nå sätt man kan testa under körning?

Ge mig förslag tips å hjälp hur ja ska gå till väga.

526 Inlägg
1 september 2013
Trådstartare
lelleal skrev:
lägg upp en film men med stelt svänhjul kan du få et skallrande ljud på tomgång smile

Det är ju de att jag inte vet om det är stelt eller va de är smile Ska lägga upp en film i morgon. Är tvärkass på kopplingar skammligt nog.

Men det är ju de att de skramlar när man kopplar men själva kopplingen funkar som den ska! inge slir eller sådant. den tar direckt som en sinter ska smile

Så de kan vara så att de inte är fel på kjopplingen med andra ord? Att de kan vara normalt med ett skrammel på tomgång?? :S

23 Inlägg
4 september 2013
kan ju vara urtrampningslagret som är kasst? om det är stelt svänghjul och ofjädrad lamell kan det skrammla och leva fan om kopplingen. mvh oliver

7 274 Inlägg
4 september 2013
Säker på att det inte är en flerskivigkoppling?
Dessa skramlar när man kopplar ur för då ligger lamellerna och stålskivorna lösa och slår mot varandra.

18 Inlägg
9 september 2013
Är det ett enkelmassigt svänghjul?

Sök