2255
Sök

Olika fjädrar V70 bensin vs diesel?

98 Inlägg
16 augusti 2013
Trådstartare
Hej! Köpte mig en 05ans V70 diesel idag, men enligt mig är den alldeles för låg, så började kolla efter original fjädrar. Och en skrot jag pratade med sa att fjädrarna fram var hårdare på dieseln? Jag tycker ju att jag lika gärna skulle kunna köpa från en 01ans bensinare. För det är ju samma kaross, alltså v70N. Någon som vet nåt om att dom skulle vara hårdare?

747 Inlägg
16 augusti 2013
Tyngre motor kräver hårdare fjädrar

/ Toni Larsson

huh?
10 427 Inlägg
17 augusti 2013
tonimakaroni skrev:
Tyngre motor kräver hårdare fjädrar

Jepp, lika med ev extrautrustning osv osv.

Originalfjädrar kanske det finns 4-5st av till varje hjulaxel beroende på vikt men sen när man
kirrar eftermarknads-sänkfjädrar osv så kanske man bara har 2-3st viktklasser till varje bilmodell
att välja på.

98 Inlägg
17 augusti 2013
Trådstartare
Hmm okej, jo såg att ett företag enbart hade en sort på fjädrar till v70in. Får leta reda på ett par från en diesel helt enkelt då. Tackar för svar!

98 Inlägg
13 september 2013
Trådstartare
Lyfter tråden! då jag inte hittat några fjädrar tänkte jag ta och kolla om någon vet exakt vad som skiljer mellan bensin och diesel fjädrar? Blir bilen alltför mjuk och om jag sätter på från en bensinare?, lär höja upp den snarast.

One Man Clan
4 287 Inlägg
13 september 2013
Kolla vilken färgmarkering du har på fjädrarna eller åk till volvo å kolla vilka fjädrar de ska vara sen kan du åka till skroten å leta... xc70 D5 awd automat fjädrar lär nog fan höjja din kärra i alla fall big_smile

98 Inlägg
13 september 2013
Trådstartare
Hehe jo, men grejen är att det sitter sänkningsfjädrar på nu. Och tänkte mest om det gick att ta original fjädrar från en bensinare, då skroten i stan endast hade till bensinare!

One Man Clan
4 287 Inlägg
14 september 2013
Ponnytrav skrev:
Hehe jo, men grejen är att det sitter sänkningsfjädrar på nu. Och tänkte mest om det gick att ta original fjädrar från en bensinare, då skroten i stan endast hade till bensinare!

de skiljer ju inte jätte mycke så länge de inte är typ sportchassi osv.

men dom fjädrarna från skroten , vad kommer dom från för bil ? utrustning ?

Å du har i din kärra?

98 Inlägg
14 september 2013
Trådstartare
Enda jag vet är att dom kommer från en 2,4t utrustning vet jag ej, medans min är en summun, dvs rätt så bra utrustad.

One Man Clan
4 287 Inlägg
14 september 2013
Ponnytrav skrev:
Enda jag vet är att dom kommer från en 2,4t utrustning vet jag ej, medans min är en summun, dvs rätt så bra utrustad.

Japp fast ha i beräkningarna att tex Awd, automat osv väger mer å enbart i fronten än om hela bilen är fullutrustad.
Jag tror ju dock den kommer bli högre än med sänkfjädrar i alla fall, vad du än väljer

Sök