3525
Sök

Bmw 530 -93 "Kastar" när man bromsar???

13 Inlägg
15 september 2013
Trådstartare
Hej! Var och köpte mej en Bmw 530 igår och när jag bromsar vill det kasta men vid en hård inbromsning känns det ej?? Vad kan detta bero på? Ägaren innan sa att han bytt belägg renoverat ok och bytt skivor. Skivorna är slitsade kan det ha något med saken att göra?? Tacksam för svar!!smile //simon

Det som inte dödar gör ont
2 668 Inlägg
15 september 2013
Dåliga bärarmsbussningar? Ställ dig och tryck framhjulen bakåt eller framåt med foten. Rör däcket sig framåt eller bakåt så är någon bussning dålig.

2slow

13 Inlägg
15 september 2013
Trådstartare
Okej tack för tipset!smile

1 948 Inlägg
15 september 2013
Med tanke på att det inte känns när du bromsar HÅRT så tror jag inte att det är länkarmsbussningen, för är den dålig så känns det verkligen vid en hård inbromsning. Gissar mer på att han som "renoverat" bromsarna har gjort ett dåligt jobb så att dom tar ojämt, när du trycker lätt på bromsen så bromsar inte bromsarna jämnt.

5 127 Inlägg
15 september 2013
När den "kastar", gör den det åt ett håll eller åt båda? Värre vid spårig väg?
Om den kastar åt ett håll skulle ja kolla bromsarna men om den kastar åt båda hållen eller spårar så kolla bussningarna smile

Spana gärna in mitt projekt på mercorna och lite annat :) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=262552
eller på projektet på min caddy mk1 http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=303965

13 Inlägg
15 september 2013
Trådstartare
baltis skrev:
Med tanke på att det inte känns när du bromsar HÅRT så tror jag inte att det är länkarmsbussningen, för är den dålig så känns det verkligen vid en hård inbromsning. Gissar mer på att han som "renoverat" bromsarna har gjort ett dåligt jobb så att dom tar ojämt, när du trycker lätt på bromsen så bromsar inte bromsarna jämnt.

Tack för svart!smile lite svårt o förklara men bromsar jag lite lätt känns det inget o inte när jag bromsar hårt det är "mitt emellan" eller vad jag ska säga som de kastar i bilen ,tycker att om de är oken borde de kännas i pedalen?? smile

13 Inlägg
15 september 2013
Trådstartare
Svaret**

13 Inlägg
15 september 2013
Trådstartare
mb_pucken skrev:
Om den kastar åt ett håll skulle ja kolla bromsarna men om den kastar åt båda hållen eller spårar så kolla bussningarna smile

Okej, nej det kastar inte åt ett speciellt håll , kastar åt alla håll o kanter;)

1 948 Inlägg
15 september 2013
johanssonsj skrev:
mb_pucken skrev:

Okej, nej det kastar inte åt ett speciellt håll , kastar åt alla håll o kanter;)

Kan mycket väl vara främre länkarmsbussningarna då, gör som det skrevs ovan, sätt foten på däcket och tryck hårt så märker du om det flexar.

Tycker dock det låter konstigt, vet hur min bil blir när jag bromsar STENHÅRT (lite bättre bromsar än original), den blir skitläskigt, jazzar över hela banan... och då har jag inte dåligt bussningar fram, bara det att jag inte orkat byta till dom hårdare som ligger på hyllan utan åker original fortfarande...

Sök