3540
Sök

Volvo v40 2.0T -02 trim

7 Inlägg
12 september 2013
Trådstartare
Hallå

Har precis införskaffat mig en Volvo V40 2.0T -04 min tanke är följande

*Byta turbo Till en T4 fas 2
*Chipa/mappa med t4 chip steg 3 eller liknande
*byta avgas hela vägen
*dump ventil

Min fråga är med denna setup kommer bilen få CA 260hk vad jag kan få fram genom forumet MEN
kommer min 2.0T motor att klara det? kolvarna kommer de klara ca 100 hk mer det låter lite väl mycket utan att kolvarna skulle ta stryck, har en bekant som säger att kolvarna kan ta skanda (klara ungefär bar 3-500 mil) men finns det någon där ute som har en sådan setup och kan bekräfta att det funkar utan att byta kolvar och hålla på?

Tack på förhand

"Man måste varva det onda ur dom jävlarna"

3 860 Inlägg
13 september 2013
Ring och prata med Autotech i stället... dom har gjort dessa mods under en lång tid och kan svara på ev frågor. Vad jag vet säljer dom, iaf sålde, anpassade chip för 2.0t med T4 turbo.
http://atechmotor.com/kontakt.asp?lang=sv

Ta en titt i min prjokttråd! V70 T5
Autotech

7 Inlägg
13 september 2013
Trådstartare
Ahh okej tack så mkt ska göra ett försök där med smile

388 Inlägg
16 september 2013
Tyvärr är 2.0T fas 2 en riktigt dålig start om man har trimplaner Fas 1 var bättre där kunde du utan problem slänga dit en T4 turbo och ett chip från Autotech så gick den som ett skott, Fas 2 motorn har kolvar som håller kanske snäppet bättre än wellpap och tunnare gods i cylinderväggarna vilket gör att byta till en större turbo och försöka ladda på resulterar i haveri med största säkerhet om man inte tänkt göra motorarbete kolvar mm. det är dock inte lönt bättre att byta motor isf. av denna anledning finns det max steg 3 till fas 2 2.0T och du landar runt 220hk.

570 Inlägg
17 september 2013
yoppe skrev:
Tyvärr är 2.0T fas 2 en riktigt dålig start om man har trimplaner Fas 1 var bättre där kunde du utan problem slänga dit en T4 turbo och ett chip från Autotech så gick den som ett skott, Fas 2 motorn har kolvar som håller kanske snäppet bättre än wellpap och tunnare gods i cylinderväggarna vilket gör att byta till en större turbo och försöka ladda på resulterar i haveri med största säkerhet om man inte tänkt göra motorarbete kolvar mm. det är dock inte lönt bättre att byta motor isf. av denna anledning finns det max steg 3 till fas 2 2.0T och du landar runt 220hk.

+1

helt rätt, fas2 2.0T = ej trimma så mycket.

Självklart går det för vissa men oftast inte, man vill ju inte få som på bilden wink

http://i1176.photobucket.com/albums/x337/Diioio/20130615_215648_zps2939963a.jpg

OBS! detta är ingen 2.0T kolv utan en T4 -03 men ville bara avskräcka dig vad som "kan" vänta om amn slänger på en 14T

Sen dump , ingen öppen då förlorar du bara effekt, du har för övrigt redan en dump på turbon
Senast redigerat av Diio (17 september 2013)

570 Inlägg
17 september 2013
yoppe skrev:

+1

helt rätt, fas2 2.0T = ej trimma så mycket.

Självklart går det för vissa men oftast inte, man vill ju inte få som på bilden wink

http://i1176.photobucket.com/albums/x337/Diioio/20130615_215648_zps2939963a.jpg

7 Inlägg
18 september 2013
Trådstartare
haha okaay, njaa mindre kul att ta på sig ett sånt jobb oxå roligare kan man ju ha har ju min andra leksakså får bli en chippning bara och nöjja sig med det smile Tack för alla svar! smile

570 Inlägg
18 september 2013
zebbisch skrev:
haha okaay, njaa mindre kul att ta på sig ett sånt jobb oxå roligare kan man ju ha har ju min andra leksakså får bli en chippning bara och nöjja sig med det smile Tack för alla svar! smile

låter bra det smile den går nog inte tråkigt bara med chip ändå smile

Sök