2788
Sök

Caddy 90a 1.8 stannar, startar på gas och går ett tag till?!

Mekaniker/Däckmontör
1 140 Inlägg
17 september 2013
Trådstartare
Halloj.
Idag på väg till jobbet så stannade bilen 2 gånger, Den började rycka först nån sekund sen så dog den, jag fick stanna vid vägkanten och hade som tur var startgas med mig, spruta in lite i insuget och då startade den direkt och gick nån kilometer till, samma sak fast då fick jag spruta/starta 2 gånger innan den gick vidare, bara 1 kilometer kvar till jobbet men den stannade när jag rullade in på gården, och startade inte på nyckeln då, hade inte tid att gasa då men antar den skulle starta då.

Bilen är en Caddy 90:a 1.8 95hk.

Jag har tankat 25% E85 en tank, sedan kört 20 mil och fyllt upp med bensin igen, kan ju jävlas om man kör med etanol men bör vara väldigt lite kvar nu.
Laddlampan glöder vid körning, jag har inte mätt på batteriet men kan det ha blivit för lite ström så styrboxen/pumpen börjar jävlas?
Jag har nyligen bytt pumpen, dock till en begagnad men den var blank och fin så jag antar den är hyffsat nybytt.

Man blir ju tokig när bilen stannar efter vägen så kan nån hjälpa mig så att jag kommer hem idag vore underbart.
Tack på förhand// Daniel

Voodoo
1 444 Inlägg
Mekaniker/Däckmontör
1 140 Inlägg
17 september 2013
Trådstartare
Stripz skrev:
Byt bränsle filter

Det är bytt för några 100 mil sedan, man har ju hört att etanolen släppt massa skit i tanken som satt sig i filtret men, kanske kan vara det ändårå?

Voodoo
1 444 Inlägg
17 september 2013
Testa byt endå är ju inte mkt pengar i de

http://maxboom.fi Finsk Bilstereo forum

Mekaniker/Däckmontör
1 140 Inlägg
17 september 2013
Trådstartare
Stripz skrev:
Testa byt endå är ju inte mkt pengar i de

Jo jag letar nån som kan köpa ett i stan och komma till jobbet med ett nu, har 2.5mil hem och drygt om den far å stannar tongue

Mekaniker/Däckmontör
1 140 Inlägg
19 september 2013
Trådstartare
Bytte filter i förrgår, gick bra hem och körde ca 3 mil, Imorse så dog biljäveln 3km hemmifrån så jag fick gå hem och byta bil och lämna skiten...
Så är fast på samma ställe nu igen, den startar på gas men dör direkt, testade 10ggr imorse men den gick aldrig igång som den har gjort förr.

Arbetskompisen sa att han vet att bränslefördelaren brukar strula? att armen kan kärva?
Annars vad ska jag kolla? Blir galen snart..

Sök