Ytterligare ett verklighetsfrånvarande förslag signerat miljöfascisterna. Hela klimathysterin och människosläktets inverkan på miljön är duktigt överdriven och rent av löjlig.
Sing loud and clear until the game is done, sing Chelsea everyone
Kommer aldrig hända. Dumt påhitt av miljöpartister , Risfeldt och resten av nötterna där uppe skulle aldrig göra sig av med sina lyxbilar som drar 2 liter milen lugn körning = )
Kommer aldrig hända. Dumt påhitt av miljöpartister , Risfeldt och resten av nötterna där uppe skulle aldrig göra sig av med sina lyxbilar som drar 2 liter milen lugn körning = )
Spelar väl ingen större roll för dom - sitter pr automatik och höjer sina löner vart enda jä**a år oavsett hur läget är
Med tanke på att Sverige redan har extremt låga eller inga extra tillkommande avgifter med hänsyn till miljö eller annat så är det knappast förvånande.
Ta en titt på bilpriserna i Norge eller Danmark där det sedan länge finns liknande system. Bara att betala och vara glad om man ska ha något kul eller köp något snålare och betala mindre.
Har man råd att kasta ut 500k på en bil så är nog inte de sista tio procenten det som gör att man plötsligt ångrar sig och köper en miljöbil istället.
Allt detta prat om miljö. När verkligheten springer ikapp media och politiker så hörs in ett ljud.
"Utbredningen av isen på havet i Arktis var den 15/5 större än något av de senaste åtta åren. På hemsidan för DMI, Danmarks Meteorologiske Institut, kan man enkelt klicka sig fram till aktuella uppgifter. Isen växer alltså till. Inga tecken tyder på att den skall försvinna. "
Jag tror vi måste köra mer bensindrivet. Gärna med bly o grejer i också.
Passande att jag senast igår, på nyheterna hörde att dom nu har kommit fram till att den globala uppvärmningen av jorden inte alls har gått i den fart som dom förutsåg. - Tvärt om, nu menar dom att det kommer gå till en viss gräns och sedan värms inte jorden upp mer, det jämnar helt enkelt ut sig.
Sen är jag jävligt skeptiskt till elbilar, dom är inte så miljövänliga som mupparna tror. Den dagen "alla" kör elbil kommer det inte vara bra heller. Just saying.
Men till viss del har de ju redan börjat om ni missat. Miljöbilar har nästan ingen skatt, gasbilen jag kör med kostar runt 300 kr i skatt per år. Och har väl några förmåner med parkering och sånt skit med som inte bilar med fossilt bränsle har.
Vi påverkar självklart vår miljö utan tvekan. Men de känns som de är Skandinavien mot världen. Vi drabbas av avgifter och krav medans kina drabbas av dålig luft. Men sen samtidigt så kan vi aldrig hindra jorden från sina naturliga ändringar men lite kan man väl hjälpa till.
2§ När du startar en ny tråd Viktigt: Skriv en korrekt formulerad rubrik som tydligt beskriver vad tråden handlar om. Trådar som inte följer rubrikanvisningarna stängs eller raderas utan förvarning. Se rubriksanvisningarna (3§ och 4§). Trådar och inlägg skall skrivas i för ämnet lämpligast forum. Samma inlägg får inte postas i flera forum (s.k. korspostning).
3§ Rubriksanvisningar: Allmänna Informativt och beskrivande - Det är viktigt att läsaren snabbt kan bilda sig en uppfattning om vad tråden handlar om innan man läst inlägget. Därför är det viktigt att få med trådens syfte direkt i rubriken genom en tydlig formulering. Det ger dig bästa möjliga respons. Var övertydlig! Ej kort och generellt - Rubriker som "Hjälp", "Trim?", "Nån som vet?" eller annat intetsägande som "Kolla in den här" är inte godkända.
-=[Performance by Torpis]=- Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-