2877
Sök

Dieselbox till Navara -07?

även den starkaste tar i när han skiter!
20 Inlägg
17 september 2013
Trådstartare
Hej, skulle vilja ha nån trimbox eller liknande till Navaran jag har på min sida.

En kompis har KCR i sin och har fått ner bränsleförbrukningen väldigt mycket, men så börjar motorlampan lysa å bil går in i "nödläge" när han gasar fullt, så det är väll inte helt optimalt..

Någon som har bra tips på vad jag kan köpa som funkar bra till dom?
Främst vill jag ha ner bränsleförbrukningen.

27 Inlägg
21 september 2013
Kolla detta, betydligt bättre än box. Bra firma. http://ricaab.se/viewcar.aspx?vehicle=773

847 Inlägg
21 september 2013
Maximuspro skrev:
Kolla detta, betydligt bättre än box. Bra firma. http://ricaab.se/viewcar.aspx?vehicle=773

Dom hade jag aldrig hört talas om. Men jag antar att dom gör riktiga program istället för dessa skitboxar som bara lurar systemet i bilen. Ring runt annars och fråga bsr, promotech, vtech osv om dom har program till din bil. Mer effekt o säkrare för motorn.

20 Inlägg
22 september 2013
Trådstartare
Okok tackar så mycket för svar smile får kolla runt lite=) men dom RICA verka inte ha nåt till navara;/
Senast redigerat av olofsson16 (22 september 2013)

27 Inlägg
23 september 2013
Kolla länken, din motor finns i transportbilen.

20 Inlägg
24 september 2013
Trådstartare
Maximuspro skrev:
Kolla länken, din motor finns i transportbilen.

Tror tyvärr inte de är samma motor, i den transportbilen står de 135hp, min motor är på 171

9 117 Inlägg
24 september 2013
Polaren stoppade i trimbox i sin Navara automat, och den blev också fel vid kraftigt gaspådrag. Enligt Nissan är det någon typ av spärr på automatarna som slår till vid för högt vridmoment för att inte skada växellådan.

20 Inlägg
25 september 2013
Trådstartare
Putteliten skrev:
Polaren stoppade i trimbox i sin Navara automat, och den blev också fel vid kraftigt gaspådrag. Enligt Nissan är det någon typ av spärr på automatarna som slår till vid för högt vridmoment för att inte skada växellådan.

Kompisens bil som går i "nödläge" har manuell så lådan är nog inte anledningen smile

847 Inlägg
28 september 2013
olofsson16 skrev:
Putteliten skrev:

Kompisens bil som går i "nödläge" har manuell så lådan är nog inte anledningen smile

Nej anledningen är som sagt dessa skitboxar. Att den går i nödläge är väl okej. Det är värre när det orsakar haverier. Ring runt o kolla efter programvara så slipper man dessa problem.

Sök