3620
Sök

Audi A6 2,7 I vanliga fel !!!

392 Inlägg
27 september 2013
Trådstartare
tjena ja är sugen på en audi a6 quattro me 2,7:a bensinare

nån som har tidigare erfarenheter om denna motor, nåt som brukar gå titt som tätt eller dyra rep som kan uppstå smile

Tack på förhand

392 Inlägg
28 september 2013
Trådstartare
ingen?? måste vara en grym motor wink

168 Inlägg
28 september 2013
om det är 2,7T du menar så är det en riktigt bra motor, det är väl mest smågrejer som kan strula. LMM, Dumpventilerna kan man byta till bättre modell från TT och flexrören efter turbona brukar gå sönder

392 Inlägg
28 september 2013
Trådstartare
Backstream skrev:
om det är 2,7T du menar så är det en riktigt bra motor, det är väl mest smågrejer som kan strula. LMM, Dumpventilerna kan man byta till bättre modell från TT och flexrören efter turbona brukar gå sönder

jo den motorn smile

den jag kollat på hade nya snurror, men vad säger motorn om chip?? finns chip som ger nåt på 300 hk har ja för mig

snel hest
152 Inlägg
28 september 2013
Har åkt en sådan till vardags nu i två år, har bytt servopump och 3 tändspolar hitils. Fick laddtrycksläcka en gång med, annars har den vart fri från problem smile Rätt dyr att köra däremot..

168 Inlägg
28 september 2013
Fillppa skrev:
Backstream skrev:

jo den motorn smile

den jag kollat på hade nya snurror, men vad säger motorn om chip?? finns chip som ger nåt på 300 hk har ja för mig

Visst finns det chip som funkar.. 300+ är inga problem, ganska bra knuff i maskin för att vara så stor och tung bil smile

392 Inlägg
28 september 2013
Trådstartare
-Sjoblom- skrev:
Har åkt en sådan till vardags nu i två år, har bytt servopump och 3 tändspolar hitils. Fick laddtrycksläcka en gång med, annars har den vart fri från problem smile Rätt dyr att köra däremot..

aha se där, hur är komforten? smile vad ligger snitt förb ungefär smile

392 Inlägg
28 september 2013
Trådstartare
Backstream skrev:
Fillppa skrev:
Backstream skrev:

jo den motorn smile

Visst finns det chip som funkar.. 300+ är inga problem, ganska bra knuff i maskin för att vara så stor och tung bil smile

Okej har du haft nå problem med din?? att servo osv börjar tjorva på dessa karosser är inget ovanligt har jag märkt, en audi sjuka kanske..

168 Inlägg
28 september 2013
Fillppa skrev:
Backstream skrev:
Fillppa skrev:

jo den motorn smile

Okej har du haft nå problem med din?? att servo osv börjar tjorva på dessa karosser är inget ovanligt har jag märkt, en audi sjuka kanske..

största problemet jag haft är att motorn ibland får för varm luft eftersom det sitter ett öppet filter på och fick inte med nån luftbox till bilen och luftfiltret har nog fått för mkt olja så lmm har jag fått rengöra ett par ggr men nu verkar det funka bra när det är kallare ute smile och såklart har min servo också börjat strula vid låga varv och kraftiga svängar, iofs har den sutti på i snart 30000 mil

168 Inlägg
28 september 2013
Fillppa skrev:
-Sjoblom- skrev:

aha se där, hur är komforten? smile vad ligger snitt förb ungefär smile

Komforten måste man ju säga att den är helt suverän även jämfört med många nyare bilar, förbrukningen är väl inte den bästa. Landsväg laglig fart ca 0,9-1,1 och 130-150km/h 1,0-1,4 beroende på hur vägen ser ut. Inne i stan brukar jag väl snitta 1,5 men jag gillar ju att gasa så den går garanterat att köra billigare

snel hest
152 Inlägg
28 september 2013
Nolla förbrukningen när jag köpte, så under 2500 mil har det varit rätt blandad körning och den står på 1.19 liter/milen nu.. Motorväg ca 1L/milen, svårt att komma under.

Sök