14 september 2013
Trådstartare
Hej!
Har i cirka ett halvår haft problem med min S40N -05. Det hela började med att jag startade bilen för första gången den dagen och styrservon fungerade inte, det kluckade och hade sig i bilen och det var otroligt tungt att svänga, precis som om det var luft i systemet. Samtidigt stog det på displayen "Styrservo service erfodras". Luftade ur systemet och la till ny olja. Detta händer sen ungefär 1 gång i veckan och har ingen läcka för oljan heller.
Någon månad senare lånade min sambo bilen min och åkte ner på stan, sen när hon skulle åka hem igen så stog det "Bromsfel, stanna genast". Problemet försvinner när man vrider av tändningen och startar bilen igen, detta gäller båda problemen.
Lämnade in bilen på volvo för felsökning och dom kom fram till att Styrenheten KANSKE är trasig, så vi måste prova byta den först. Grejen är ju att reservdelarna går på 10.200kr och enligt verkstaden så går det inte att köpa skiten från nån skrotad bil eller så..
Jag är kass på bilar och vänder mig därför till er, har ni några tips? Det gick inte att nollställa felkoderna på verkstaden heller, funkar det att ta bort + polen från batteriet i 12 timmar tro?
Senast redigerat av w00tman (14 september 2013)