4201
Sök

244-75a styrservo + hydraliskkoppling?

330 Inlägg
1 oktober 2013
Trådstartare
Hejhej, köpte mig en volvo 244-75a i helgen och ska sätta i min b230fk motor i den, men sitter ju inte styrservo eller hydraliskkoppling, nån som vet vad för framvagn man kan ta och vad för att göra om till hydraliskkoppling?

Med vänlig hälsning jocke

Ät gul snö, det kan vara öl!

35 Inlägg
1 oktober 2013
Styrservo köper du från skroten från en 240 med servo. Glöm inte att ta distanserna till styrväxeln. För att bygga om till hydraliskkoppling. Så får du modda pedalstället och sen knacka ut en täckplugg där du monterar kopplingscylindern. Även flytta öglan till pedalerna från dragande till tryckande, Kan ta bilder på min bil.

/Gurra

35 Inlägg
1 oktober 2013
Du måste även byta styrleder har jag för mig. Kmr inte ihåg jag köpte ny iaf.

330 Inlägg
2 oktober 2013
Trådstartare
Ja gö gärna det, Det skulle vara hur toppen och snällt av dig! smile

Gustafa skrev:
Styrservo köper du från skroten från en 240 med servo. Glöm inte att ta distanserna till styrväxeln. För att bygga om till hydraliskkoppling. Så får du modda pedalstället och sen knacka ut en täckplugg där du monterar kopplingscylindern. Även flytta öglan till pedalerna från dragande till tryckande, Kan ta bilder på min bil.

/Gurra

1 319 Inlägg
2 oktober 2013
Gustafa skrev:

Nä men spindellederna! big_smile

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=205313
Projekt! Renovering/Dieselkonvertering Volvo 244.

330 Inlägg
2 oktober 2013
Trådstartare
Aa det visste jag då jag ska byta allt redan wink ska ju hålla med 502 whp så big_smile

Volvofarfar skrev:
Gustafa skrev:

35 Inlägg
3 oktober 2013
Volvofarfar skrev:
Gustafa skrev:

Så vare ju hehe big_smile

5 111 Inlägg
3 oktober 2013
Det måste man inte alls, skillnaden är att man får mer caster med spindelleder för servo, ger bättre kursstabilitet, vilket offrats lite på lättstyrdhetens altare på de servolösa bilarna.

35 Inlägg
7 oktober 2013
Volvo544special65 skrev:
Det måste man inte alls, skillnaden är att man får mer caster med spindelleder för servo, ger bättre kursstabilitet, vilket offrats lite på lättstyrdhetens altare på de servolösa bilarna.

Oki hade jag inte koll på,Jag läste instruktionsboken för att konvertera till servo i 240 då stog det att man skulle byta det så jag förkobrade mig inte mer i det smile

Sök