2977
Sök

Multimedia xc90

27 Inlägg
2 oktober 2013
Trådstartare
Hej! Tänkte byta min stereo till en 7" dvd multimedia, men vet någon vart man kan köpa en ram så den kan sitta fast eller måste man göra en egen? (: tacksam för svar!!

Med vänlig hälsning, David

403 Inlägg
2 oktober 2013
Henningzzon skrev:
Hej! Tänkte byta min stereo till en 7" dvd multimedia, men vet någon vart man kan köpa en ram så den kan sitta fast eller måste man göra en egen? (: tacksam för svar!!

Med vänlig hälsning, David

http://www.bilstereoshopen.se/montering … 06-/1875-0

http://www.brl.se/sv/artiklar/ljud-och- … 10-07.html

vet inte hur dom är i passform och färg dock.

610 Inlägg
2 oktober 2013
finns på de flesta bilstereo shoppar. brukar även finnas på tex biltema eller mekonomen

3 173 Inlägg
2 oktober 2013
Hmmm va jag har förstått så är de inte bara bytte srereo hur som helst i dessa bilar tack vare MOSFET "optiskt" system typ..så om ja vore dig undersök lite mer om de verkligen går att byta..sitter nämligen isamma sits å vill byta HU Till eftermarknads. .men de verkar va en djungel

EDIT KOLLA DENNA LÄNK

http://jeremytravisvasquezknowscaraudio … o.html?m=1
Senast redigerat av tobzter (2 oktober 2013)

122 Inlägg
4 oktober 2013
Kolla bluepower.se dom ha häftiga grejer:)

Allways four wheels drive

302 Inlägg
4 oktober 2013
Din lokala Volvo återförsäljare har nog oxå passande ram.

Bjarud.se - Styling, Tuning, Bilstereo, Multimedia
-------------------------------------------------------------------------------------------------
Återförsäljare för: Digital Designs, Kove, Hertz, Alpine, Sony, Dynamat, STP, Stinger,
PlastiDip, JOM, Regula Tuning, RDX Automotive, 3M, Oracal, och många fler..

1 494 Inlägg
4 oktober 2013
Det ska inte vara några problem att byta HU om det inte är en nyare volvo smile Min SRS airbag varning började lysa men tror det va att jag gjorde nått litet fel när jag kopplade in stereon men den va det bara att släcka när jag servade bilen tongue

3 173 Inlägg
4 oktober 2013
Fjong skrev:
Det ska inte vara några problem att byta HU om det inte är en nyare volvo smile Min SRS airbag varning började lysa men tror det va att jag gjorde nått litet fel när jag kopplade in stereon men den va det bara att släcka när jag servade bilen tongue

Som sagt så är de grymt annorlunda upplagt på just xc90 jämfört med v70n och s60 ..är inte bara rycka ut den gamla å slänga i en ny stereo.

1 494 Inlägg
4 oktober 2013
tobzter skrev:
Fjong skrev:

Som sagt så är de grymt annorlunda upplagt på just xc90 jämfört med v70n och s60 ..är inte bara rycka ut den gamla å slänga i en ny stereo.

Jaså? :o Det va nått nytt för mig smile

27 Inlägg
4 oktober 2013
Trådstartare
Många har bytt i xc90 vad jag har kollat runt på andra bilar på garaget, men jag vet inte hmm.. bytte med på min v70N och det visade inga problem! Men TUSEN TACK för alla svar änsålänge!! big_smile

403 Inlägg
4 oktober 2013
tobzter skrev:
Fjong skrev:

Läste igenom länken. Verkar inte vara så jätte svårt om man vet man håller på med. Det man behöver ha koll på är att man får rätt motstånd om stereon inte klarar av 2ohm.

Vill man köper man till en universal iso-kontakt och kopplar alla kablar dit.

3 173 Inlägg
4 oktober 2013
Byte på min v70n utan problem också wink men har läst till å från att de verkar lite knepigare på xc90..men släng gärna upp hur du gick tillväga med bytet är nämligen grymt intresserad hur man gör exakt wink

159 Inlägg
4 oktober 2013
Jag är oxå intresserad av detta, vet att det är inte helt enkelt pga att det styrs via optik och canbus... så uppdatera gärna här om hur det går smile så jag vet hur man gör sen hehe

403 Inlägg
4 oktober 2013
cARLBOM skrev:
Jag är oxå intresserad av detta, vet att det är inte helt enkelt pga att det styrs via optik och canbus... så uppdatera gärna här om hur det går smile så jag vet hur man gör sen hehe

Ja det verkar det göra.

Men om du läser igenom länken som tobzter länkade längre upp förklarar det ganska bra.

Du behåller displayen gömd bak panelen och sedan får du dra ny ström från kablaget. Mer jobb än en vanlig bil men inte lika jobbigt som en saab.

Ska dock säga att jag inte har någon erfarenhet av just xc90 men om man utgår från länken verkar det inte vara så svårt. Men ta det lugnt så borde det gå bra.

27 Inlägg
12 oktober 2013
Trådstartare
Tusen tack för alla svar och hjälp!!

Sök