2975
Sök

Green cotton luftfilter. Effektökning på Audi 100 -91?

10 Inlägg
26 april 2007
Trådstartare
#1
ifall ja monterar ett green cotton luftfilter på en Audi 100 -91 [orginal]
hur mkt hk skulle ja få ut av de?

nästan inget va?

[En kompis påstod att de skulle ge 90 hk^^ å han vägrar inse att han har fel å blir tvungen å få eran bekräftelse]  XD

1 231 Inlägg
26 april 2007
#2
Haha nej de blir inget. tongue

Mitt projekt: Evo III

Darth Vader
1 644 Inlägg
26 april 2007
#3
Kankse en halv, om du har tur.

Lura din polare efter du satt på det genom att ta bort ljuddämparen utan att han märker det, och få det att låta som att det är luftfiltret som gör att det låter "tufft" och bilen går som fan tongue.

Braaaaap?

10 Inlägg
26 april 2007
Trådstartare
#4
hahahaha de hade vart roligt^^
men ...sorry formulerade först postet lite fel de e han som ska he på en green cotton å tror verkligen de ska ge 90 hk^^ aja tack för svar nu ska ja verkligen sätta han på plats

1 878 Inlägg
26 april 2007
#5
de ger inga hästkrafter. de drar bara mer bensin.


1 231 Inlägg
27 april 2007
#6
Ljungan skrev:
hahahaha de hade vart roligt^^
men ...sorry formulerade först postet lite fel de e han som ska he på en green cotton å tror verkligen de ska ge 90 hk^^ aja tack för svar nu ska ja verkligen sätta han på plats
Är det han som ska ha det? Fortarande lite luddigt

I vilket fall blir det ett nej.

Mitt projekt: Evo III

Kockafan
224 Inlägg
27 april 2007
#7
jag hade för mej att man kan få ut några kameler ur öppet filter, hade för mej att jag läste de på SAM bilmode

Kocken

37 Inlägg
27 april 2007
#8
90hk är ju helt absurt men har man en turbobil så kortar man spool-up tiden med ett öppnare filter, blir lite rappare (marginellt) och så får man ett fränt ljud smile billigare än att köpa nya vanliga filter hela tiden också ju.


5 710 Inlägg
27 april 2007
#9
Skriv ut den här:
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=9270
och tryck upp under näsan på din polare wink

MVH Jonas
..............


Sök