den började vandra i temp. men motornverkade aldrig bli varm dock. kanske är tempgivaren som spökar. men bytte termostaten utifall. men nu börjar den koka efter bytet ist. kan de va luft i systemet?
Öppna högsta punkt, sätt fläktarna på högsta värme i kupén och fyll på vatten tills att det inte kommer några mer bubblor.
okej! testar det. är det topppackning så går jag in i väggen
Pröva det! Annars hur ser kylaren ut? Inget läckage eller så? Brun smet i oljan?
kylaren har jag inte kollat, oljan ser bra ut. kollade den lite hastigt häromdagen. läste även att ett dåligt kylar lock kan ställa till de, vet ni nått om de ?
Det luktar ändo som topplockspackningen. Hade liknande problem förut med en bil, man bytte vissa saker och inbillade sig att det blev bra igen men sen kom kom tempen krypandes upp. Räcker med att det bara är ett litet litet fel.
Det luktar ändo som topplockspackningen. Hade liknande problem förut med en bil, man bytte vissa saker och inbillade sig att det blev bra igen men sen kom kom tempen krypandes upp. Räcker med att det bara är ett litet litet fel.
Men hoppas på att det är kylarlocket!
motorn är ny renoverad så de bör ju inte va det ska testa locket där och sen tempgivare, sen sätter jag mig o gråter en skvätt ^^