3413
Sök

Epatraktorer/A traktorer

53 Inlägg
23 oktober 2013
Trådstartare
Hej jag har mig att man egentligen måste va 18 för att va medlem här men det tycker jag borde ändras pga av att 30traktor.egetforum.se / epatraktor.org har bleve nerlagt och bil/epa intresserade ungdomar har inte längre nått forum att hänga i. Är det tillåtet med epor på garaget? Kan det ändras isf? Ny forumsdel?

Lastbilsmekaniker
729 Inlägg
53 Inlägg
23 oktober 2013
Trådstartare
Ok där sket det sig totalt vi får väl se om de blir nå nytt annars är de väl dött

Saabifierad
2 031 Inlägg
23 oktober 2013
Skulle vara skoj med en epa/A-traktor-del här på forumet men garaget.org kommer avslå det med hänvisning till deras konservativa läggning hmm

Miljöpartistisk riksdagspolitiker: På vägen hit denna dag såg jag något sorgligt, jag såg en pingvin som bara låg ner vid sidan av cykelvägen, och jag förstod nästan direkt varför: bensinpriset är ju enbart på 14 kronor.......... Skulle det ligga på 50 kronor idag skulle pingvinen vara uppe och göra det pingviner gör..... Tänk på det kära församling....Tänk på det!

5 686 Inlägg
23 oktober 2013
Har du läst reglerna så skulle du redan vet att det inte är tillåtet med Epa/A-traktor-snack i forumet.
13§ Vett och etikett

Personliga ärenden, "chatt" och liknande får inte förekomma i forumet.
    Var trevlig och respektera andras åsikter.
    Diskussioner rörande mopeder, epa-traktorer och annat som normalt brukas av personer under 18 år är inte tillåtna.
    Skrik inte - Använd inte VERSALER, "!!!!!!!!!!", "?????????" eller liknande.
    Använd sunt förnuft. Om du är osäker om det är OK att skriva något eller inte, skriv det inte!

http://www.garaget.org/start.php?action=forumRules

Man måste inte vara 18 för att vara medlem, man behöver inte ens ha en bil men däremot måste man följa forumets regler.
Enda som står är att detta forums målgrupp är de som är 18år eller äldre.
http://www.garaget.org/start.php?action=generalRules

Sen finns det regler över bilar man får ha i sin profil (som syns under en forumsprofil vid varje inlägg).
Det står t.ex i första stycket:
1§ Generellt

Inga vinterbilar, EPA-traktorer, A-traktorer, lastbilar, husbilar, båtar, radiostyrda leksaker, folkracebilar, motorcyklar med mera.
    Endast bilar i fint skick är tillåtna, vilket även gäller gamla (sålda) bilar. Vad som är fint skick och inte avgör administratörerna.

http://www.garaget.org/start.php?action=carRules

Jag skulle bli oerhört förvånad om Garaget skulle ändra sina regler och helt plötsligt tillåta Epor/A-traktorer.

Om nu epa/a-trakor-forumen blivit nedlagda så skulle jag säga att moppenet är ett mer lämpligt forum.
Skulle det nu finnas intresse för ett A-traktor-forum så är det ju inte omöjligt för någon intresserad person/er att starta ett forum.
De flesta forumen använder sig av phpBB.
https://www.phpbb.com/
http://www.phpbb.se/
Senast redigerat av simlar (23 oktober 2013)

53 Inlägg
23 oktober 2013
Trådstartare
Okej tack för hjälpen jag är lite sur för det enda forumet som fanns kvar var ett gratisforum och han behövde egentligen inte köra ett skit åt de . Forumet tror jag kom 2007 och fanns väldigt mycke inlägg och trådar så det känns onödigt att starta ett nytt ner han la ner skiten sad

5 686 Inlägg
23 oktober 2013
Han har ju skrivit så här på 30traktor:
*Har blivit skit av detta forum, mycket som ej funkar och mycket som ej går att reparera. Lösningen hadde varit att starta om på ny sida och börja om från noll, dem flesta skulle nog ej orka bygga upp en ny sajt med ny skrivet material.
*Ej mycket aktivitet längre.
*Ingen har varit intresserad att ta över sidan.

Några anledningar till varför sajten läggs ner. Tragist utveckling, allt raderat och går ej att återställa.

VILA I FRID 30TRAKTOR.EGETFORUM.SE/EPATRAKTOR.ORG!

http://30traktor.egetforum.se/r-i-p-30t … 24602.html

Så det låter som att det varken funnits kunskap, intresse eller ork att fixa sidan. Och då verkar ingen heller varit intresserad att ta över sidan vilket medförde att han bestämde sig för att stänga  ner forumet och radera alla inlägg.

53 Inlägg
23 oktober 2013
Trådstartare
Okej jag var medlem ett tag där och det tog ungefär 4-5 timmar att få svar på tråd till sist så det var nog egentligen ganska meningslöst, men det fanns ju som sagt massor med byggen och andra projekt även en massa guider och tips till att bygga traktorer. Allt var mega dött och oseriöst på slutet så jag förstår nog varför han stängde ner. Tack för hjälpen iaf smile

1 265 Inlägg
23 oktober 2013
Hoppas dom förbjuder a-traktorer och epatraktorer för alltid,
Så man slipper dom efter gatorna

649 Inlägg
23 oktober 2013
joakim89 skrev:

Såna som du som blir surgubbar. Låt dom ha sitt roliga förfan.

Sen kan dom ju ändra lite regler så dom får köra fortare(inte ligga i 30 på 90 väg) och varva skiten ur motorn.

Bättre att ungdomarna är ute i garaget än på fester och tar droger och blir med barn.

För att bli gammal och vis, måste man vara ung och dum.

618 Inlägg
23 oktober 2013
Danne8331 skrev:
joakim89 skrev:

Såna som du som blir surgubbar. Låt dom ha sitt roliga förfan.

Sen kan dom ju ändra lite regler så dom får köra fortare(inte ligga i 30 på 90 väg) och varva skiten ur motorn.

Bättre att ungdomarna är ute i garaget än på fester och tar droger och blir med barn.

Eller ge fan i att köra på 90-väg och istället köra mellan bondgården och åkern som traktorer är till för.

60 Inlägg
23 oktober 2013
verkar som några har haft betong i sandlådan.. big_smile håller med danne8331 om det sista han skrev smile

106 Inlägg
23 oktober 2013
Låt folk skriva om epatraktorer, blir ju lite nyans på trådarna jämfört 3-4 siders trådar om sportlufilter eller hur man kapar ett avgasrör... Dessutom kan dom äldre hjälpa dom yngre så dom kommer nån vart med sina problem och kanske får vettigare svar än på ett epaforum! Iofs ligger ju 90% av allt tjöt här långt under epaålder nivå så det känns aningen meningslös med en 18års gräns...

106 Inlägg
23 oktober 2013
My bad: sportluftfiltertråden är nu uppe i 7 sidor................

Avstängd
10 388 Inlägg
23 oktober 2013
piano skrev:
Låt folk skriva om epatraktorer, blir ju lite nyans på trådarna jämfört 3-4 siders trådar om sportlufilter eller hur man kapar ett avgasrör... Dessutom kan dom äldre hjälpa dom yngre så dom kommer nån vart med sina problem och kanske får vettigare svar än på ett epaforum! Iofs ligger ju 90% av allt tjöt här långt under epaålder nivå så det känns aningen meningslös med en 18års gräns...

Ja, fast nu verkar det som om den gränsen är satt för att vara säkra på att folk åtminstone kan läsa....

(det finns ingen åldersgräns på gorg)

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!

649 Inlägg
23 oktober 2013
piano skrev:

Håller med där. Mopeder däremot ska hållas borta :p

it_mutt skrev:
piano skrev:

Ja, fast nu verkar det som om den gränsen är satt för att vara säkra på att folk åtminstone kan läsa....

Jag vart bannad under en viss tid (tills jag blev 18) iförut?

Kanske har ändrats på senare tid?

Avstängd
10 388 Inlägg
23 oktober 2013
Danne8331 skrev:
piano skrev:

Håller med där. Mopeder däremot ska hållas borta :p

it_mutt skrev:
piano skrev:

Jag vart bannad under en viss tid (tills jag blev 18) iförut?

Kanske har ändrats på senare tid?

1§ Sundhet och "netiketten"

Garagets målgrupp är personer över 18 år. Är du under 18 år bör du överväga att inte registrera dig.

Det står då inget om att du inte får regga dig om du är under 18 ^^

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!

Audi A5 quattro driver.
2 203 Inlägg
24 oktober 2013
Man skulle ju kunna öppna en forumavdelning för eparaggarna. Är man inte intresserad av dom diskussionerna så är det bara att ge fan i den avdelningen yikes

649 Inlägg
24 oktober 2013
Rspeter skrev:
Man skulle ju kunna öppna en forumavdelning för eparaggarna. Är man inte intresserad av dom diskussionerna så är det bara att ge fan i den avdelningen yikes

Är väl mer att dom drar sig mot våra trådar och håller på.

Inte lätt att hålla koll på 700 wounderbaumkåta 15åringar hög på joltcola.

Men det skulle faktiskt vart kul om dom skulle ha fått sig en egen forumdel. roll

Sök