2901
Sök

Volvo 940-92, skillnaden på lmm "016" och "007"

140 Inlägg
28 oktober 2013
Trådstartare
undrar ifall det är någon som besitter kunskapen av vad skillnaden är på dessa två lmm 016 och 007, och då menar jag förutom att 007 är till lh 2,2 och 016 är till lh2,4 .
orsaken är den att bilen får för mycket bensin, lambda=1,02 hc=120 co var också fel men kommer inte ihåg värdena (ska även tillägga att bilen var fulltankad med 20L E85 + 2flaskor k-sprit och resten bensin och väldigt hårdpressad innan mätning)
nya saker på bilen= tändstift, tändkablar, fördelarlock, rotor, insugspackning, gasspjällspackning.
justerat gasspjället och rengjort det, även rengjort tomgångsmotorn, kollat läckor med startgas.
har felkod 232 att bilen går för fet och tomgången ligger och varierar 50rpm +/- och kan småmota sig när man gasar på upp till cirka 2500rpm, över 2500 så går den fint.

Mvh kenny

164 Inlägg
28 oktober 2013
Låter som att det kan vara lambdasonden som har gjort sitt.

140 Inlägg
29 oktober 2013
Trådstartare
är allt i tankarna på den också men har ett väldigt svagt minne av att någon sagt till mig att jag har fel lmm på bilen, sen så är jag även nyfiken på att få veta det ändå smile bilen står hemma i sverige så kan inte titta heller tyvärr. är det något mer sätt att mäta lambdasonden än att kolla så den pendlar mellan 0,1-0,9 volt tro? smile

6 738 Inlägg
29 oktober 2013
alsunna skrev:
är allt i tankarna på den också men har ett väldigt svagt minne av att någon sagt till mig att jag har fel lmm på bilen, sen så är jag även nyfiken på att få veta det ändå smile bilen står hemma i sverige så kan inte titta heller tyvärr. är det något mer sätt att mäta lambdasonden än att kolla så den pendlar mellan 0,1-0,9 volt tro? smile

fel lmm? vad har du för lmm då? 016 010 elr 007?

Du är liv
Du är dom långa milen mot Berlin.
I döda vinkeln ser jag allt du gör.
Då stänger jag själen klämmer ihjäl den & hittar en himmelsk drog.

140 Inlägg
29 oktober 2013
Trådstartare
bilen står som sagt hemma i sverige så kan tyvärr inte kolla förrens på torsdag hmm

2 452 Inlägg
29 oktober 2013
har för mig att du kan kolla det med hjälp av ditt regnr hos lokala återförsäljaren av reservdelar,för det vet jag att volvo kan se om du inte har nån så får dom fram vad som suttit där från början.

döden kommer tillbaka

140 Inlägg
29 oktober 2013
Trådstartare
det sitter rätt lmm på den, flickvännen var snäll och tittade på serienumret åt mig smile men ska nog ta en titt genom volvo vad det är jag ska ha för säkerhetens skull, den innan mig hade bytt lmm tidigare så smile

Sök