2458
Sök

Turboproblem Saab 9000

7 Inlägg
29 oktober 2013
Trådstartare
*Edit*
Vart skall vakuumslangen som kommer från Y-korset/dumpventilen sitta under brädan framför rutan?
Har hört att det är under torkarmotorn men kan varken se eller känna något där?
Senast redigerat av Alex-W (29 oktober 2013)

4 Inlägg
29 oktober 2013
Kolla slangen från dumpventilen till insuget, dom brukar gå sönder. Sitter även ett t-kors där som leder en slang in till laddtrycksmätarn in i kupén

Brukar bli ett kvittrande ljud när man tar bort den slangen på dumventilen smile

7 Inlägg
29 oktober 2013
Trådstartare
Roxer skrev:
Kolla slangen från dumpventilen till insuget, dom brukar gå sönder. Sitter även ett t-kors där som leder en slang in till laddtrycksmätarn in i kupén

Brukar bli ett kvittrande ljud när man tar bort den slangen på dumventilen smile

Misstänkte att det kunde vara boven i dramat! Får hoppas på uppehåll under dagen så får jag kolla på det! smile

5 710 Inlägg
29 oktober 2013
Jag var faktiskt ute o provkörde en jobbarkompis 9000 igår och råkade ut för samma sak.
Dock hoppade slangen inte vid t-korset utan vid kopplingen i akvariet.
Slangen till tryckmätaren går från T-korset och in i cupen via "torpedväggen" där det sitter en skarv. För att komma åt denna krävs att man demonterar plasten mellan motorutrymme och framrutan.

Att det blir så beror oftast på att vakuum/tryckslangarna är murkna = byt allihop.

MVH Jonas
..............

7 Inlägg
29 oktober 2013
Trådstartare
jonTe skrev:
Jag var faktiskt ute o provkörde en jobbarkompis 9000 igår och råkade ut för samma sak.
Slangen till tryckmätaren går från T-korset och in i cupen via "torpedväggen" där det sitter en skarv. För att komma åt denna krävs att man demonterar plasten mellan motorutrymme och framrutan.

Att det blir så beror oftast på att vakuum/tryckslangarna är murkna = byt allihop.

Slangen hade lossnat både i t-korset å under plasten framför rutan, hittade dock inte själva skarven/nippeln där den skall sitta i akvariet...
Senast redigerat av Alex-W (29 oktober 2013)

5 710 Inlägg
30 oktober 2013
Alex-W skrev:
jonTe skrev:

Slangen hade lossnat både i t-korset å under plasten framför rutan, hittade dock inte själva skarven/nippeln där den skall sitta i akvariet...

Då får du leta mer;)

MVH Jonas
..............

Sök