Hej! Jag har problem att hitta en slang till min motor. Det är någon form av luft/vackumslang som spruckit. Då tänds motorlampan. I övrigt märks inte mycket på hur motorn uppför sig, men givetvis kan jag inte åka runut med en kass slang. Har en polare som brukar hjälpa mig med den här bilen och han har letat i sina kataloger men går bet på att få fram rätt slang/rör. Tänkte att någon här på forumet har mycket erfarenhet av VW -motorer och direkt vet vad det är jag söker. All hjälp mottages tacksamt!
//Robert
Röret/slangen som är inringad. Vad heter den? HUR får jag tag i ett nytt?
Nej, har lite svårt att hinna det dagtid så jag tänkte se om jag kunde beställa hem en via nätet. Men tack ändå för tipset
fredriq skrev:
Har du testat en så enkel sak som att åka till närmaste VW-handlare och frågat på reservdelsavdelningen?
Verkar som handlarna har anpassat sina öppettider så även folk som jobbar dagtid kan hinna dit, till och med i min lilla by har de öppet lite vettigare nu.
Ja, jag är medveten om att de inte stänger vid fyra. Men efter dagishämtningar och middagar så blir det ofta tajt. Därav min tanke att beställa på nätet. Men tack för ditt engagemang! //R