3330
Sök

Fel på laddtryck 940 ltt

20 Inlägg
9 november 2013
Trådstartare
Tjenare, tänkte kolla om någon har lite mer kunskap och trix om ltt motorn! Har fått problem med laddet, jag hade bränsle och tändningschip samt ställbar WG och ladda ca 1bar, allt funka klockrent och gick som ett skott, nu har jag monterat ur chippen och ställt laddet till 0,5bar, men får inte laddet på samma varvtal som innan!? förut som original och trimmad började den skjuva på vid ca 2 tusen varv men nu börjar den inte förens vid 3,5 tusen rpm.
Jag provtryckte intercoolern och slangarna från den och det var tätt när jag tryckte i ca 1,2kg... HJÄLP

41 Inlägg
9 november 2013
Vad menar du med ställbar wg?

Intern eller extern wg? På en intern är själva wastegaten just själva "kläppan" som släpper förbi avgasern i avgashuset, det andra är tryckklockan, har du en vanlig å bara skruvat på armen så är det inte konstigt de blir segt då har du nu skruvat så den står smyg öppen redan från början. Det korrekta sättet är att byta till en med rätt fjädertryck för att styra laddtrycket. Det finns fina svarvade klockor som du kan öppna å byta fjäder i. Motsatsen händer om du skall öka laddtrycket å skruvar ihop armen för mycket då har du inget slag i armen kvar för att kunna öppna den helt å får skenladd. Armen skall bara ses som finjustering.

20 Inlägg
9 november 2013
Trådstartare
Tack för svar! ska prova att sätta dit original wg och se om det blir skillnad

Sök