3063
Sök

Varför kör ni för fort?

14 Inlägg
27 april 2007
jag kör för fort för jag älskar när det går fort:P kör man inte fort så somnar man tongue

128 Inlägg
27 april 2007
Bredvid skolor och fritidsgårdar ska man ta det lungt...och även på gågatan heheh.. men annars så brukar man köra så snabbt som möjligt... Man får nån kick av det hela...

---2Fast 2Furious---
Clio V6

Smålänning
7 887 Inlägg
27 april 2007
110, och vissa 90 vägar, när det är väldigt lite trafik så gasar man på lite, men respekterar 30, 50 och 70.

Om påfrestningarna på bilen ökar så himla mycket, varför görs det då bilar som det går att köra för fort med? Kan väll lika gärna spärra alla bilar till 110 ju.

Men folk som kör som idioter i stan och utanför skolor borde det vara skottpengar på.

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

9 108 Inlägg
27 april 2007
MilleN skrev:
För att jag lider av ett syndrom som kallas ständig fartblindhet, jag måste åka fort annars får jag en psykisk spärr och somnar wink Kronisk fortkörning alltså.

Nä jag kör bara fort när jag vet att jag kan hantera det, kör väldigt sällan mer än 20-30km/h för fort med tanke på att jag vill ha kvar körkortet även om polisen ligger bakom eller framför.

Orsaken varför är ju ibland för att spara tid, även om man sparar löjligt lite genom att åka fort. Ibland är det för att följa trafikrytmen och ibland är det för att jag vill hålla mig alert och pigg, man måste ju koncentrera sig desto mer.

Tji fick jag, 2400 i böter igår tongue 87 på 70-väg. Shit happens and then you die roll

RS
886 Inlägg
27 april 2007
Jag har en sån bil som är stenhård inne i stan, så där blir det oftast 35-45 km/h, och alltid 30 förbi skolor och sånt...och vem vill glida i 50 inne i stan!? På landsväg (om den är slät och fin) är det omöjligt att hålla 70 och 90 när man har en rolig bil. På motorväg brukar man beroende på hur man känner sig köra antigen runt 110 eller om man är på bushumör...några km över wink

Focus RS

Wankel
1 080 Inlägg
28 april 2007
Grabber skrev:
Burken skrev:
skulle de finnas någon stanns att köra av sej så skulle jag säkert köra lugnare ibland..
ibland kan de gå förihelvete för fort med drifting övningar i kurvorna...

men men om 20år finns de säkert många räcerbanor att leka på..

Det finns j#¤%a massa trams med bankörning!
Varför kan man inte göra som i tyskland?
Ingen licens, bara hjälm o kör!

Sanningen är det att jag kör inte för fort. Jag flyger för lågt! wink

ska vilken idiot som helst få befinna sig på banan?
nejnej om jag kör på bana vill jag inte ha en idiot upptryckt i arslet

MDS Västerås

Bärs!
3 456 Inlägg
28 april 2007
-Varför kör du för fort?
-För det är tufft att ha bråttom

Garaget.org peakade 2008.

874 Inlägg
28 april 2007
Det bara blir så neutral Beror säkert på vad man kör för bil med. Betydligt enklare att köra lagligt i en snäll och (väldigt) motorsvag bil(flickvännen har en sån) men när jag kör libran blir det automatiskt 10-20 kmh för fort. Man märker det inte... förrän man kollar på mätaren då wink. Men seriöst det e inte bra.. försöker bättra mig. Lappen e rätt viktig för mig

- I came to wreck everything and ruin your life …. God sent me -
- www.gbrt.se -
- TRANCE4LIFE-

1 798 Inlägg
28 april 2007
för att ja gillar att köra fort ibland så är det

o vad är meningen o köpa en bil med turbo o ca 270-280 hästar om man aldrig ska köra över 110
då kan jag lika gärna ha en nissan micra eller fiat uno
Senast redigerat av fredde85 (28 april 2007)

Jag byter bil ofta men man brukar ju säga att omväxling förnöjer

375 Inlägg
28 april 2007
Jag kör för fort (inom gränserna) för att hålla mig mer allert. det gör mig till en bättre förare. Om man ständigt ligger och kör lagligt blir det att man tappar konsentrationen och börjar tänka på annat än att man kör.

Datsunfrälst
65 Inlägg
28 april 2007
Tycker hastighetsbegränsningarna ofta saknar logik... Vägen som går förbi där jag bor ligger ganska långt från hus och sånt, är ganska rak och fin samt säkert 10 m bred. Där är det 90.. Åkte i veckan på en väg lite längre norrut, den var kanske 8 meter bred, ganska gropig och stygg samt många tvära kurvor. Där var det 110. Hur går det ihop?

Själv kör jag för fort för ja tycker de är onödigt att sitta å vänta en timme när man kan sitta å vänta 45 minuter istället..tongue Men självklart tar jag alltid hänsyn till alla omständigheter..
En annan konstig sak är ju att högsta hastighetsbegränsningen i sverige är 110, men bilarna som säljs här får gå fortare.. Varför är det så? Är det lagligt att köra för fort så länge ingen ser? När man nu inte får köra fortare än 110, varför inte införa krav på hastighetsspärr på alla nya bilar som säljs?
Jag tror helt enkelt att alla vill ha hastighetsbegränsningar, men ingen vill följa dom hela tiden...

SSS -12
3 217 Inlägg
28 april 2007
Delvis adrenalin och delvis stress...

Jag snortar inte kola, jag röker inte på... Är man redan dum i huvet, är det fel väg att gå! - Sabotage, Epilog, Här och nu

Galning =)
96 Inlägg
28 april 2007
som sagt så respekteras gränser som 30 och 50... men när det är tomt på bilar på vägen så borde inte göra något om man drog på lite. man riskerar enbart sitt eget liv yikes 

däremot anser jag att det är mycket farligare att köra för sakta på motorvägen o dyl. t ex dessa tomtar som ligger i 60-70km/h på 110-vägar... helt sinnes!
Senast redigerat av Matuniz (28 april 2007)

OutRage DriftTeam
181 Inlägg
28 april 2007
tog bort fjädrarna på min bil och sänkte snitthastigheten på min körning men höjde fartkänslan!

Zlizco

136 Inlägg
28 april 2007
Handlar väl om miljön också. Bränsleförbrukningen ökar såvitt jag vet ALLTID vid högre hastigheter, iallfall när du kommit upp i 110 och över. 70-90 drar bilen oftast som minst av den lilla erfarenhet jag har (1 bil som visar bränsleförbrukningen...)

Det händer ju att man kör ihjäl djur också, och det suger speciellt hårt då man vet med sig att det inte hänt om jag kört lite långsammare. Samma sak kan ju hända tvärtom, typ att du kör förbi innan älgen hunnit ut på vägen, men det är mer sällan, och idiotiskt att stödja sig på det argumentet.

För er som kör extremt mycket varje dag, se till att gå ihop några stycken om möjligt. Ni lär er något nytt då, kanske vidgar musikvyerna lite och det ärju oundvikligt att man lär känna människor bättre. Det sparar pengar för er båda två, när det är möjligt att samåka...

Själv lär jag mest plocka upp människor som behöver lift, för jag vet aldrig vart jag är på väg nästan, oftast inte inplanerat, men då tar man dagen som den kommer, har man tur så träffar man någon som vill åt samma håll smile

140 Inlägg
29 april 2007
För att det är så himmla kul jag kör alltid för fort en härlig känsla fast körkortet sitter tämligen löst
MariaC

68 Inlägg
29 april 2007
Var en fin kväll häromdan så jag tog ut e24an på ett nöjesåk, självklart är det omöjligt att hålla sig till hastighetsbestämmelserna i en sådan bil. Helt plötsligt kommer det fram en polis och vinkar in mig, visar sig att jag kört 79 på 50 sträcka , hade nog tur i otruren och en böteslapp på 3600 i handen hehe

Sök