11 november 2013
Trådstartare
Hej!
Har precis gjort detta konto i hopp om att stöta på någon som kan hjälpa mig.
Vid början av mars förra året köpte jag mig min jetta och allt vart frid och fröjd.
Den går fint och har till synes ingen rost (norrlands körd) bilen har knappt gått 20.000 mil.
Man kan tycka att allt är på topp, men tyvärr jag börjar snart bli skogstokig!
Det började förra året när kylan trängde sig på och nederbörd slog ner, massor med fukt i bilen.
Jag rensade då hela bilen ut med säten, matta, montera ner dörrar för att kolla dräneringshål osv.
Allt såg då bra ut och jag valde att skita i de för att bilen ändå inte skulle köras så mycket.
De få gånger jag körde den så fick jag stå ut med att skrapa bort lika mycket frost på utsidan som på insidan.
Nu detta året så är ju självklart problemet tillbaka igen och vi snackar inte om lite mängder fukt.
Utan bilen är helt dyngsur och börjar nu lukta skit (början till mögel)
Mina tankar har då gått till att de måste vara listerna som blitt dåliga vilket de oftast blir på äldre bilar som jag fått hört.
Har självklart gjort en granskning runt om och de ser hela och fina ut men skenet kan ju oftast bedra.
Någon på forumet måste ju vart med om något liknande och funnit en lösning?
Hade vart evigt tacksam om jag kunde få hjälp för det är inte roligt att skrapa frost på insidan av bilen på varje ruta varenda morgon.
Vad tror ni om att köpa någon typ av silikon och spruta på fönsterna runt listerna?
Framruta samt bakruta?
Tack på förhand
PS: Jag hoppas inte att tråden är felplacerad isf får gärna en moderator flytta den.
//rgoa