Peugeot nämns aldrig för att det är franska bilar och med franska bilar kommer oftast mycket reparationer då ingenting sägs hålla. Har ingen egen erfarenhet gällande peggorna men 306 GTI sägs vara en ganska så kul bil med sin lätta vikt och 163 hästar.
Lite mer inom din budget. Kanske kan vara ett alternativ
Westergren skrev:
Hade en Golf 4 GTI tidigare i år som hade rullat 28.000 mil och den gick hur bra som helst. Åkte dock på kopplingsbyte efter chippning (steg 1) då kopplingen på dessa är en flaskhals (som tidigare också säger i denna tråd). Passade då på att köpa hem ett kopplingskit (förstärkt) från USA för nästan inga pengar alls. Överlag en väldigt rolig bil.
Okej ja får kolla vidare lite på den, annars kanske det får bli en 00a, med chippning så borde den väl ändå gå helt okej med tanke på att den är hyffsat lätt och liten
Jaha okej, trodde att kopplingskit kostade svinmkt men då kanske det inte är allt för dyrt att byta ändå, dock behöver man väl nästan göra det på en bilverkstad för vad jag har hört ska det vara hyffsat komplicerat att byta koppling?
Ja, en chippad GTI (1.8t) pinnar på rätt bra! Kopplingskit+frakt och avgifter från USA gick på ~4000kr. ( http://www.ecstuning.com/Volkswagen-Gol … tch/ES125/ ) . Ja, det är lite småknepigt och byta om man inte har kunskaperna inom detta, men leta på en "billig" verkstad som kan göra det isf.
Kopplingen kostar idag, 1950kr och det står free chipping, hur mycket håller den för,? Är de sachs!??
endast årsmodell 2003 hade 180hk med 6-växlad låda på Golf 4, denna är riktigt kul att gasa med, men mycket ovanliga. En kamrats mamma har en lågmilare samt 1:a ägare
*** Riktiga bilar har bakhjulsdrift, framhjulsdrift är enbart på gräsklipparn ***
körde själv en MKIV GTi -99 ett halvår. underbar bil vare. Sjukt billiga eftermarknadsdelar från tredje riket. min låg väl på 200 hästars-gränsen med ett ordentligt chip och 3 tums downpipe med sportkat. Den mest "hela" bil jag ägt. Kopplingen på min var bytt till en ny original, men man märkte att 200 hästar var på gränsen vad man ville ha på den. Dumpade man den i högvarv med fullgas så ville den inte riktigt greppa. (En koppling ska rycka till om man gör så). Men den höll för min körstil så. Skulle undvika 1.8t utan iallafall genomgången oljepump efter 18k mil. Jag har hört att pumparna brukar ge upp då.
Syftade på oljepumpen:) hur man märker om den e dålig samt genomgången?!
Du märker bara om den är dålig om oljelampan börjar lysa, om du har tur. Det och att den kan låta, läcka etc. Om inte jag kände förra ägaren av min golf så hade jag nog lyft upp bilen för att undersöka utsidan av den iallafall så den inte glappade o så.