2628
Sök

Vanliga fel på saab 9-3 2.0t 2001?

48 Inlägg
16 november 2013
Trådstartare
#1
Ska om några timmar fara och titta på en Saab 9-3 2,0t:
Undrar nu om garaget kan hjälpa mig att upplysa mig lite om vad man ska kolla om på bilen?
Den ska ha gått 14000Mil så den har inte gått så väldigt långt. Den ser fin ut på blocket men det återstår att se.
Vidare vad skulle ni ge för en sådan bil? En svår fråga kanske? Men  dom begär 21000 för den vilket jag  iunte har tänkt ge.

Har försökt att läsa på om bilen och det verkar som om den ska tydligen har en del motorproblem?
Är detta något vanligt fel? Något annat som man ska se upp för?

Mvh


171 Inlägg
16 november 2013
#2
jaa årsmodell kanske skulle hjälpa lite

4 586 Inlägg
16 november 2013
#3
Finns stor risk med en bil som gått lite att den även körts kortare sträckor. Då kan vevhusventilationen sätta igen sig rejält pga av kondens som aldrig försvinner

Du har redan en av saabs bästa bilar så någon bättre kan du leta länge efter
Senast redigerat av jocke_gronberg (16 november 2013)


48 Inlägg
16 november 2013
Trådstartare
#4
john_petrucci skrev:
jaa årsmodell kanske skulle hjälpa lite

Oj ursäkta så mycket, det är en 2001 smile


48 Inlägg
16 november 2013
Trådstartare
#5
jocke_gronberg skrev:
Finns stor risk med en bil som gått lite att den även körts kortare sträckor. Då kan vevhusventilationen sätta igen sig rejält pga av kondens som aldrig försvinner

Du har redan en av saabs bästa bilar så någon bättre kan du leta länge efter

Ja den jag har nu ligger på 44000 mil nu och går fint i motor och låda dock så är resten av bilen inte lika fin.

Kan länka bilen så ni får inspektera själv wink

http://www.blocket.se/vasterbotten/Saab … =2&w=1


4 586 Inlägg
16 november 2013
#6
bytt turbo och oljepump bilen har säkert körts långt med en så kallad oljesurge (tät i vevhuset)

Då har garanterat även toppen,kamkedja och spännare tagit stryk med

Skulle rekommendera att ej köpa denna

Köp din en saab 9000 istället känns mer kvalitet
Senast redigerat av jocke_gronberg (16 november 2013)


48 Inlägg
16 november 2013
Trådstartare
#7
jocke_gronberg skrev:
bytt turbo och oljepump bilen har säkert körts långt med en så kallad oljesurge (tät i vevhuset)

Då har garanterat även toppen,kamkedja och spännare tagit stryk med

Skulle rekommendera att ej köpa denna

Köp din en saab 9000 istället känns mer kvalitet

Okej  tack för tipset. var själv lite misstänksam nämligen över detta...



Sök