3223
Sök

Renovera CA18DET eller "slänga i" SR20DET (Bästa pris)

21 Inlägg
23 september 2013
Trådstartare
#1
Jag försökte få med så mycket som möjligt, så tydligt som möjligt i Trådrubriken.

Följande läge har inträffat:
CA18DET i min 200sx 92 knackar. Misstänker vev eller lyftare. Vilket är vanligast tro?

Åtgärder?
Är det billigast att försöka renovera det gamla eller ska man satsa på en SR20DET blacktop istället?


Tackar ödmjukast på förhand

Mvh


126 Inlägg
23 september 2013
#2
Om den knackar skulle jag lägga min röst på vevlagerna, billigast är väl att byta dessa om det nu är det som är problemet. Men samtidigt finns det ju bara fördelar med en SR20!


4 670 Inlägg
23 september 2013
#3
Sätter en peng på lagrena! Har du hårdkört bilen utan extern oljekylare?


688 Inlägg
23 september 2013
#4
SR20DET alla dagar. CA18 kan du använda som bojjsänke.


4 670 Inlägg
23 september 2013
#5
Ca motorn är en riktigt trevlig motor. Fått riktigt dåligt rykte då folk köper den som svineribil utan o tänka på driftsäkerheten.

Den har sjukt lite oljevolym org där av går oljan varm när man leker med den. Om man inte prioriterar detta o löser det via oljekylare och utöka oljevolymen. Jag ska bygga mig en driftingbil i vinter även polaren o vi kommer satsa på ca motorn med större tråg o stor oljekylare. Har även driftat med ca utan oljekylare utan ras men då stenkoll på oljan via 2 mätare på olika ställen i motorn. Är man noga är det allt en jävla trevlig motor! smile


21 Inlägg
23 september 2013
Trådstartare
#6
Vad kan man räkna med att pröjsa För lagren då? Med kostnaden hos sliparn och allt?

Och för sr20alternativet undrar jag hur pass lätt det är att fixa reg på det alternativt fuska igenom det


system7
737 Inlägg
23 november 2013
#7
byta från ca18 till sr20 är ingen mening, vet man vad byta olja är så är ca18 motorerna grymma!!

NISSAN 200SX S13 2JZ
kolla in projektet här-> GARAGET.org


Sök