2930
Sök

Passat 3BG fjärrkontroll dålig räckvidd

Mercedes och Volvo i blodet
30 Inlägg
19 januari 2012
Trådstartare
Tja min ena kontroll har typ ingen räckvidd måste vifta just vid rutan för att den ska funka finns de nån quick fix? eller är de bara å bit tjuren i pungen och gå till VAG å köpa en ny?

Inte mitt fel om du saknar hjärna och stjärna

477 Inlägg
20 januari 2012
prova byt batteri i dosan...

* Lars Ström tog en tur i sin nya El-bil. Fick Sladd, tappade Kontakten och slog en Volt!

126 Inlägg
20 januari 2012
Ja hé é nog batteriet. Du kan ju kolla i "ögat" på fjärren om de samlats mkt skit där åxå..och undvika att lämna nyckeln ute i kylan tongue

30 Inlägg
20 januari 2012
Trådstartare
batteriet har jag ju självklart bytt. ögat kanske jag ska pröva rengöra och hoppas på de annars får man nog hämta sig en ny fjärr.

126 Inlägg
20 januari 2012
jepp..du kan ju kolla mottagaren åxå..föresten går det att synka om dessa nycklar..? står nog i boken isf om de...kan du åxå prova.
Senast redigerat av Shadow_line_ (20 januari 2012)

30 Inlägg
20 januari 2012
Trådstartare
är bara ena fjärren som är keff den andra funkar perfekt.

309 Inlägg
20 januari 2012
håll den mot huvudet och tryck på knappen så får den bättre räckvidd

Läser och släcker felkoder. pm för info

187 Inlägg
20 januari 2012
Jag hade samma problem i förra passaten,bytte batteri och det blev ingen skillnad. Men med ny "nyckel" så slapp jag montera kikarsikte på fjärren,blev kalasbra..

Never underestimate the power of stupid people in large groups...

30 Inlägg
20 januari 2012
Trådstartare
blir å vara å beställa ny nyckel eller så är jag och byter in aset och hämtar en nästan ny e-klasse

1 Inlägg
23 november 2013
När jag ska larma av eller på min passat tdi -03 så måste jag stå tätt intill den oavsett vilken dosa jag använder, testat byta mottagaren i rutan mot en jag har i en annan passat och felet kan vara detsamma.. kan jag verligen ha 2 halvdåliga mottagare eller har jag missat nåt?

Sen har jag kikat på det här med trimm och förstår chip är bäst och har funnit ett som ger min 100 hk 145hk 330nm men samtidigt ramlat över ett färdigt kcr box för 1500, vad göra?

Sök