Alltså det enda du får ut av större skivor bak på den bilen är väl egentligen att du bättre bett vid värme då dom definitivt inte blir varma lika fort som dom mindre.
men som andra skriver här blir problemet bromskraftsfördelningen. Eftersom det redan finns en fördelare som är gjord för dom mindre skivorna bör du nog fixa en ny fördelare där du kan minska trycket till bak vilket gör att du kan justera fördelning. Ja inte så svårt att fatta det hehe. Men då slipper du nästan risken att det biter ibak innan fram.
dock avråder jag dig att ändå skaffa detta, ganska meningslöst även vid bankörning. Skaffa bättre belägg(som,är gjorda för inspirerad körning) men även försänktborrade och slitsade skivor(för bättre kyling och bromsdamm glider av effektivare) om du är ute efter mer bett i bromsarna!!!
men om det inte är för inspirerad körning.. Då finns det bara för ett vettigt skäl till, utställning??
för att sedan försöka sätta främre skiva bak, då behöver du nästan identiska ok från fram å sätta bak med en egna fästen osv om det skiljer från främre som det definitivt gör. Eget fäste blir det då. Handbromsen får man hitta på någon lösning på också då...wiren funkar inte på främre oken
EDIT-
såg nu bilen, den har åtminstone bättre skivor :-) även icke orginal belägg. Så frågan är varför vill du ha större skivor bak för inspirerad körning utan att öka främre å fixa en inställningsbar bromsfördelare?
sen om man kör den mycket på bana så är lättning att föredra... 1.4ton är mycket ändå. Kom ner till 1.2(1.3 för att vara realistisk) så behöver du nog inte fixa bromsarna. Bara hitta bättre belägg och fixa kylning till bromsarna.
dock vet jag fortfarande varför du ska ha större i bak så skriver lite olika alternativ:-p
Senast redigerat av pompe90 (25 november 2013)
- Nuvarande:
- Sålda:Peugeot 208 GTi LE -13,Peugeot 205 GTi -92 flyttgods - Pug 205 CTi-89, Peugeot 206 GTi-99,Toyota MR2 Turbo-91,Volvo V70 AWD -98 mfl.
www.peugeot-sport-club.se