4217
Sök

kvaddad 300

Living in the fastlane
2 616 Inlägg
4 767 Inlägg
30 april 2007
Fyfasen.. Jobbigt läge. Hoppas man slipper hamna i den sitsen nångång..

Mvh
Erick

Projekttråd: Nissan Skyline GTS-25TM JUN -95
Gilla EvoG på Facebook! facebook.com/EvolutionGarage
Använder produkter från: Sonax Bilvård

7 120 Inlägg
30 april 2007
Fan så surt! Jag skulle blivit skit förbannad!

4 571 Inlägg
30 april 2007
Stackars kille, tyvärr är ju detta inget ovanligt, hört om flera fall i min bekantskapskrets.

Försäkringsbolagen har ju som det verkar ingen som helst koll förutom på vanliga svenssonbilar.

1 277 Inlägg
30 april 2007
Inget konstigt med det där egentligen....om man tillhör >svensson-kategorin och kör omkring i originalbilar går de ju bara på bilens värde i tabeller.
Surt men sant...
Det är svårt att beräkna värdet på bilar som består av kvaddad påhängt plast...sen försöker de ju komma undan åxå...så manfår väl helt renkelt strida med dem....

undra varför han smällde då?

620 Inlägg
30 april 2007
FY FAN säger jag!!!!!

BMW Power
2 362 Inlägg
30 april 2007
Hände samma grej när det gällde min brors 540, fick piss ersättning, för dom hittade "liknande" bilar som var värda den summan han fick.. automatare och rostiga som fan, riktiga skrothögar som sagt.. och hans var manuell samt uställningsskick i princip!

BMW, bogsering med wire :/

116 Inlägg
30 april 2007
Tror det är denna:
http://www.blocket.se/vi/11429795.htm?ca=15_s
Den va ju riktigt snygg

-utan 940
1 728 Inlägg
30 april 2007
Kan man inte förhandla fram en annan försäkringspremie om man har en bil som är värd mer än andra av samma modell? Alltså att man kommer överens om hur mycket bilen egentligen är värd och betalar högre premie men får full ersättning om man krockar? Det är ju förståeligt att försäkringsbolaget inte vill ge honom mer pengar bara för att han har kostat på bilen men inte betalat högre premie än någon med en likadan original-bil.

Evolution
1 627 Inlägg
30 april 2007
Andreas 940 skrev:
Kan man inte förhandla fram en annan försäkringspremie om man har en bil som är värd mer än andra av samma modell? Alltså att man kommer överens om hur mycket bilen egentligen är värd och betalar högre premie men får full ersättning om man krockar? Det är ju förståeligt att försäkringsbolaget inte vill ge honom mer pengar bara för att han har kostat på bilen men inte betalat högre premie än någon med en likadan original-bil.

Man kan väll ta ut en värderingsman och få bilen värderad när man har en bil man gjort ordning massor

Fäll ner pungen och landa

1 436 Inlägg
30 april 2007
Ska man få nått från försäkringsbolaget ska man ha en trafikförsäkrad volvo 740 i tretusenkronorsklassen. Två polare som blivit påkörda i sånna, där motparten var vållande. De fick i runda slängar 10k var. Helt sjukt, eftersom försäkringsbolagen vägrar ersätta finbilar som betalat äckligt mycket i försäkringspremie.

Nej, glocalnetanställda och försäkringsbolag står långt ner på min att-gilla-lista.

"Chaffisen tycker att det ser fränt ut. Man ska aldrig underskatta fränhetsfaktorn när man ser konstiga saker o beteenden i den här branschen. Tanken att nån kan köra i kroken finns inte i förarens sinnesvärld. Det är fränt. Det är det viktigaste."
-Åkare på facebook svarar på frågan varför en annan åkare kör trafikfarligt.

Livsnjutare
342 Inlägg
30 april 2007
mm jag förstår både killen och försäkringsbolaget! Men att försäkringsbolaget inte ville betala mer än 35000:- förstår jag inte! Budet på 105 000:- verkade mer rimligt!

Försäkringbolaget var då hur bra som helst när jag krockade min bil, dom frågade vad jag fick ge för bilen när jag köpte den! Och den summan fick jag tillbaka!

Sen köpte jag en nyare 945 men mindre mil på mätaren och fick pengar över var inte helt fel det heller smile

Halvsats till 940 säljes! Ej ltt! Gått max 20 mil! Säljes pga. krockad bil!

Skogs Arbetare
413 Inlägg
30 april 2007
Men alla dom saker han har haft in i det är väll inte sönder, hanm har väll däck/fälg, och ljudet, sen det andra som jag undrar över!!!!!!!!!

HUR KÖRDE HAN DÅ????

Go For It!!

4 571 Inlägg
30 april 2007
Tompa_Vax skrev:
Men alla dom saker han har haft in i det är väll inte sönder, hanm har väll däck/fälg, och ljudet, sen det andra som jag undrar över!!!!!!!!!

HUR KÖRDE HAN DÅ????

Dom löser ju in bilen i befintligt skick, du får inte plocka lös delar från den i vanliga fall.

Smålänning
7 887 Inlägg
30 april 2007
Sånt där är inte roligt.
Dock är det tyvärr så.
Det spelar ingen roll om du kostar på en gammal 740 en halv miljon. Den blir inte mer värd för det. Är det en 740 -85 så är det en 740 -85. Det man kan få ersättning för är i så fall ev. ljud via en drulleförsäkring. Kanske annat med om man har tur...
Senast redigerat av twin_cam (30 april 2007)

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

63 Inlägg
30 april 2007
hmm en kompis hamna i likan händesle ha fick bara pengar för lacken å den var värd ca 40.000..stakars kille

TeeCeeracing.se

Fri fart för ett fritt folk!
14 344 Inlägg
30 april 2007
men motorrenoveringar och sånt skit hör bara till dom normala slitaget på bilar
och inget man får något extra för hos försäkringsbolaget

man får ärligt skylla sig själv om man inte ser till att få en riktig värdering innan om man anser att bilen är så mycket värd

tror nog att det finns en massa info som säkert styrker värderingarna värdingsmänen gjort av bilen som ägaren inte säger något om i aftonbladet

Kör fort så hinner inget hända...

Sök