finns 3alternativ när man ska plocka effekt med k-jet
1.gnistat orginal sprut klarar 220-240hk
2.v8sprut grupp a stuket. säkert inte jätte höga siffror. men 240-260hk borde inte vara omöjligt
3.tillskottssprut.
har ett tillskottsprut ligger som jag köpte till min 245turbo när jag skulle köra 2.5l
körde dock med ett gnistat sprut och orkade aldrig att skruva så pass att jag behövde mer soppa körde 0.8bars ladd och plockade kanske 220hk och det höll
mitt tillskottsprut ger soppa i 1000varvs intervaller där man ställer spridartiden.
den har ett start tryck som man ställer till när sprutet ska börja ge bensin.
perfekt ihop med ett F/fk/et/ft insug.
att köra kallstarts spridare och hålla på och krångla är lönlöst.. antingen får man för mycket soppa för lite soppa och ibland lagom. eftersom det inte bryr sig om nått annat än att vid givet tryck starta spridaren sen öser den fullt tills man släpper gasen.
när du grejar med v8 våg och bränslefördelare gäller det att få balans på vågen så denna inte ger för mycket eller för lite soppa
mycket viktigt att vara 300% säker på k-jet innan man ens börjar krångla.
på min 245:a tog det 1timme att ställa in grundinställningen på sprutet så bilen gick att köra normalt
då var det bara ett gnistat och väl använt bränslehuvud med v8 grejer så är risken att vågen förhållande till luften kanske blir lite fel utväxling på.
vet inte hur dom gjorde förr om dom ställde in trycket på styrtrycksventilen tills dess att motståndet blev rätt i vågen.
för det är ingen nackdel att köra med ställbart styrtryck och en bredbandslambda.
tyvärr är k-jet ganska stelt men jag gillar det.
aldrig haft några problem som inte varit relaterat till tjuvläcka eller skit bakom verktygen.
räcker jhu med att ventilkåpspackninge läcker eller oljelocket så går dom dåligt