3791
Sök

Tvär dör och vägrar starta

45 Inlägg
27 november 2013
Trådstartare
Volvo 945 ltt -95
Halloj där ute.. nu börjar min bil gå mej på nerverna.. när man kör så tvär dör hon och vägrar starta igen.. Jag har kollat det mesta, till och med lämnat in henne på riktig verkstad. Vi har bytt tändmodul, fördelare+ rotor, kollat kammen och den står rätt.. och det är när det regnar / är fuktigt ute.. Va kan de vara för fel? Kan någon hjälpa mej innan jag skrotar möget..

Keep on trucking

...has left the building...
4 474 Inlägg
27 november 2013
Tändspolen? Var samma på en Passat jag hade. Lätt motortvätt = bilen startade inte. Fick torka 2-3 timmar så starta den. Monterade ny spole o felet var löst.

Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure

45 Inlägg
27 november 2013
Trådstartare
Testad med en annan spole och inget resultat sad

Keep on trucking

Konnässör/TaxiChaufför
3 730 Inlägg
27 november 2013
Pumprelä är ju en klassiker...

Avundsjuka blickar är det bästa jag vet...
...och självgodhet är en Dygd!!

45 Inlägg
27 november 2013
Trådstartare
Men varför kommer det när det regnar ute? Relät blir ju inte blött.. bytte även vevaxelgivaren

Keep on trucking

Konnässör/TaxiChaufför
3 730 Inlägg
28 november 2013
Luftfuktigheten, men kolla över enkontakter i motorrummet. Det kan ju va lite vadsomhelst

Avundsjuka blickar är det bästa jag vet...
...och självgodhet är en Dygd!!

www.bimmerpower.org
3 995 Inlägg
1 december 2013
Hade likadant fel när det regnade med min X5, körde ca 2,5mil under regn och då plötslig stannade motorn, 3 försök med vanlig start och batteriet tog slut neutral
Ringde till min son, kopplade startkablar och startade direkt men dog direkt efter bortkoppling, han drog mig till hemgaraget, kollade generator, inge fel på den, batteriet tog emot laddning som det ska.
Satt på en annan batteri och startade direkt och nu funka som det ska.
Lämnade bilen på undersökning, inge fel hittades.
Resultat: en batteri kan ta emot laddning men en cell i den kan gå sönder utan att det märks, då är du kanske också vid behov att byta batteriet och önska att problemet inte återkommer.wink

varje beröring av bromspedalen är första tecken av rädsla!!!
För BMW entusiaster www.bimmerpower.org

Sök