sonos skrev:
De så kallade trillingbilarna, och i synnerhet Citroën C1 ska jag titta närmare på. Kan du,
Bebben, berätta mer om din upplevelse med den din bil - dels till körning, men främst till service och reparationer? Bör jag vara extra uppmärksam på något när jag tittar på en Citroën C1?
Trillingbilarna är identiska rent tekniskt, det är bara karossen som skiljer. De har en trecylindrig motor på precis under en liter, har för mig de har 68hk. Trots detta är den relativt pigg, och det är ju för att den väger så lite.
Jag hade manuell låda, och det är den absolut vanligaste. Automat finns, men de är ovanliga och beskrivs ofta som "tråkiga".
Utrustningsmässigt bjuder de på AC, CD-stereo med AUX-ingång och elhissar. Varvräknare och sätesvärme är tillval.
De är ganska plåtiga och inte direkt tysta i kupén, men i ärlighetens namn var det inget som störde varken mig eller sambon när vi körde motorväg. De är även rätt plastiga på insidan, vilket inte är så konstigt - det är en billig bil.
Sålänge det inte sitter någon i baksätet sitter man skönt i framsätet, gott om utrymme för ben och huvud.
Jag behövde aldrig lämna in bilen för reparation, men service gjorde jag och den kostade ungefär vad man kunde vänta sig - varken billig eller dyr (jag minns inte vad jag betalade, men det var inte så man höjde på ögonbrynen varken i positiv eller negativ mening).
En C1 är en bra bil för sina pengar, och har man det i huvudet är det svårt att inte vara nöjd med sin bil.
Den är liten och smidig, men samtidigt pigg och rolig.
Trillingbilarna är omtyckta och populära bilar.