Tjena! har en Peugeot 205 diesel som jag använder 6mils sträckor osv. Problemet är att bilen startar men man får gnugga först en gång på nyckeln lite snabbt och sedan låta han glöda lite igen och då startar han och går som han ska. får väll tomgångsköra i ett par sekunder bara och sedan fullgas utåt. Det verkliga problemet är när jag kommer ut på vägen jag kör kanske 2-3km och då dör bilen och då måste jag gnugga på nyckeln.. Men det konstiga är att bilen går lika bra som förut? Varför ska den då hålla på att dö? Någon som har något sådant här fel å? för jag bli tokig..
Haha nej men menar ligger o gnuggar på startmotorn, när det är kallt så tar det en stund att glöda men inga problem att få igång den ändå , kan få gnugga på startmotorn 3 försök alltså snabba så startar han och går som den ska Kan du ha glapp i tändningslåset? Glödreläet? Trevlig liten snål fransyska när dom fungerar utan detta problem.
Nej inte i tändningslåset, aldrig vart något problem dära.. Men Glödreläet? brukar det tjorva? Kan den ha en tendens att göra så då? Helt perfekt bil, dom tar sig överallt lika bra som en volvo
Haha nej men menar ligger o gnuggar på startmotorn, när det är kallt så tar det en stund att glöda men inga problem att få igång den ändå , kan få gnugga på startmotorn 3 försök alltså snabba så startar han och går som den ska Kan du ha glapp i tändningslåset? Glödreläet? Trevlig liten snål fransyska när dom fungerar utan detta problem.
Nej inte i tändningslåset, aldrig vart något problem dära.. Men Glödreläet? brukar det tjorva? Kan den ha en tendens att göra så då? Helt perfekt bil, dom tar sig överallt lika bra som en volvo
Aha trodde vi hade ett uppslag till ett avsnitt av outsiders här...
Nä, glödrelä brukar inte krångla mer på dessa än andra dieslar, är bara allmän felsökning. Kan ändå vara tändningslåset, bara för att något har fungerat innebär det inte att det så kommer att göra i all oändlighet. Har hon rullat långt är det en inte helt ovanlig detalj som kan bli sliten. Prova att "jucka" lite på nyckeln och se om det blinkar i instrumentgruppen eller klickar någonstans, då är det kontaktproblem.
Dom tar sin ägare överallt minst lika bra som en Volvo och förmodligen även bättre än en BMW då du brukar 205 istället för dina tyska premiumvagnar
Haha nej men menar ligger o gnuggar på startmotorn, när det är kallt så tar det en stund att glöda men inga problem att få igång den ändå , kan få gnugga på startmotorn 3 försök alltså snabba så startar han och går som den ska Kan du ha glapp i tändningslåset? Glödreläet? Trevlig liten snål fransyska när dom fungerar utan detta problem.
Nej inte i tändningslåset, aldrig vart något problem dära.. Men Glödreläet? brukar det tjorva? Kan den ha en tendens att göra så då? Helt perfekt bil, dom tar sig överallt lika bra som en volvo
Aha trodde vi hade ett uppslag till ett avsnitt av outsiders här...
Nä, glödrelä brukar inte krångla mer på dessa än andra dieslar, är bara allmän felsökning. Kan ändå vara tändningslåset, bara för att något har fungerat innebär det inte att det så kommer att göra i all oändlighet. Har hon rullat långt är det en inte helt ovanlig detalj som kan bli sliten. Prova att "jucka" lite på nyckeln och se om det blinkar i instrumentgruppen eller klickar någonstans, då är det kontaktproblem.
Dom tar sin ägare överallt minst lika bra som en Volvo och förmodligen även bättre än en BMW då du brukar 205 istället för dina tyska premiumvagnar
Hon har gått 29000 mil, Tändningslåset är inte glapp, han glappar inte i instrumenten eller något sådant men kan ju kolla i säkerhetsfall igen, var och bärgade med peggan idag och i stridens hetta så bärgade han både en 740 och en bmw utan problem.. han går så fint men hatar när han håll på och dör för det är så irriterande.. för att tillägga så har ena returen till spridaren ploppat lös men han gick bara bättre med det då han får läck ut lite diesel