är det vänster framifrån bilen eller bakifrån? hur ser den pluggen ut?
När man snackar vänster och höger på en bil talar man alltid om när man ser bilen bakifrån. Blir så krångligt annars då bilen är vänsterstyrd när man ser den bakifrån och sen helt plötsligt högerstyrd när man ser den framifrån
Jag vet tyvärr inte hur pluggen ser ut. Däremot vet jag att man fyller på med motorolja, oftast samma olja som är i motorn. (men det kanske du visste redan då du inte frågat om vilken olja det ska vara).
då är jag lite med men hade varit jätteglad om någon hade vetat hur de ser ut, och om jag behöver verktyg för att lossa på något...
Finns lite olika varianter, men avtappningen är en insex storlek 8. Påfyllningen kan antingen vara insex storlek 8 eller en sexkant 24, men troligtvis insex 8.
När du ändå håller på så byt till syntetisk. Saab MTF0063, även kallad hallonsaft vilket du förstår när du öppnar flaskan
Kom då ihåg att skölja lådan. 1 - Töm ut den gamla 2 - I med 1 liter ny syntetisk och kör en sväng runt kvarteret så att du kan växla igenom alla växlarna. 3 - Upprepa steg 2 en gång till. 4 - Tappa upp med 1,8 liter
Så köp 4 liter, 2 till sköljningen och 1,8 till själva oljebytet