2716
Sök

Volvo 740 generator problem

12 Inlägg
10 december 2013
Trådstartare
Vill börja med att säga att jag är osäker på om tråden ligger rätt placerad.
Men till frågan och problemet . Jag har en volvo744gl  från 1990 jag köpte nu till vintern för att ha som bus bil och igår när jag var på väg hem så stannade jag på en parkering och alla lampor på instrument panelen lyste och så dog bilen . Hände inget när jag vred på nyckeln men sen efter 3 minuter utan att göra något  så gick den igång. Kunde inte varva upp den för då skulle den dö. Låg i 20 km/h och den börjar puttra från avgassystemet och dör . Kollar under huven och en rem från generatorn har hoppat av . Är detta beteende normalt när dant händer och har jag lyckats med fler skador på bilen då jag körde när remmen gått av ? Och vad ska jag söka efter för del när jag googlar då vissa kallar det generator rem andra drivrem och vissa fläktrem ? smile

4 468 Inlägg
10 december 2013
det vanligaste namnet är ju fläktrem ,men på en nyare bil med tvärställd motor så kallas remmen "agregatrem"

12 Inlägg
10 december 2013
Trådstartare
Okej , tack , ska in till mekonomen då det är närmast imorgon och kolla om det finns för vettigt pris smile

21 761 Inlägg
10 december 2013
Se även till att ladda upp ditt batteri med batteriladdare så snart som möjligt, det har ju blivit väldigt urladdat av att inte generatorn har kunnat ge laddning. Räkna med att batteriet behöver minst ett helt dygn på sig att bli fulladdat, men kanske även ännu längre, beroende på laddarens styrka. smile

Sök