Tjenare! har ett par solex 45:or liggandes som ägdes av min far, som för många år sen satt i en gött trimmad amazon, men efter nu har legat ett par år så hade dom mått bra av en grundlig renovering! hade väldigt gärna använt dom i isbils bygget som nu är i full gång! så nu till frågan, vet någon vart man får tag i renoveringssatser till dessa? har sökt som en idiot på nätet men utan resultat? hade vart väldigt tacksam för svar!
Finns en firma i Göteborg som håller på med förgasare, en bekant har väldigt bra kontakt med denne gubbe som äger firman. Det dom inte har tillverkar han, är det intressant kan jag försöka få tag på honom, men om du redan hittat saker så kör på det.
låter otroligt bra, precis vad jag letat efter! har hört av mig till lite olika firmor, men delar tills just dessa föggar verkar overkliga, tydligen väldigt sällsynta? renoverar han också? eller bara säljer delar?
DDHC 45or satt på b20 marin, så kollar med nån som säljer Volvo Penta-delar:) Hade själv såna i min Epa på -80talet, Snarkade mycket fint och gav bra med effekt med steg2-topp och S-kam:)
Tjenare! har ett par solex 45:or liggandes som ägdes av min far, som för många år sen satt i en gött trimmad amazon, men efter nu har legat ett par år så hade dom mått bra av en grundlig renovering! hade väldigt gärna använt dom i isbils bygget som nu är i full gång! så nu till frågan, vet någon vart man får tag i renoveringssatser till dessa? har sökt som en idiot på nätet men utan resultat? hade vart väldigt tacksam för svar!
Kan detta vara nåt att leta vidare på? Misab har håll på med Weber/Solex i årtionden, så kunskap finns:)
Hoppas det var till hjälp:) MVH//Stefan
Ser väldigt lovande ut måste jag säga, ser ut som ett företag med väldigt brett sortiment och stor kunskap! ska slå en pling direkt efter jobbet! Tusen tack!!
Kan detta vara nåt att leta vidare på? Misab har håll på med Weber/Solex i årtionden, så kunskap finns:)
Hoppas det var till hjälp:) MVH//Stefan
Ser väldigt lovande ut måste jag säga, ser ut som ett företag med väldigt brett sortiment och stor kunskap! ska slå en pling direkt efter jobbet! Tusen tack!!
Ingen orsak, roligt att kunna hjälpa till:) Lycka till:)
Gick in och sökte lite, och hittade en sats till en DDH förgasare och blev helt till mig, men va ju självklart till en Solex 40, inget flyt alls men ska hålla kvar denna sidan och köpa andra reservdelar till föggarna om så behövs i framtiden! Tack för tipset!