3682
Sök

Problem Med VW CADDY 1,9SD 00A

796 Inlägg
16 december 2013
Trådstartare
hejhej tänkte nu vända mej till er alla här på G.org för ja lyckas inte hitta felet på min caddy 1,9SD!

till en början drar den nå snuskigt mycket diesel kommer max 55-60mil på en full tank vet att kompisarna kommer runt 90-100mil utan större problem

den är helt orginal rakt igenom !

inge på ställd dylikt är även en elektronisk pump

som sagt drar mycket och typ håller man jämn gas och snuddar minsta lilla till äre som en spark i arslet på en gris

blir och idiot dra presis som man skulle dra i 3an o ge fullt sen är den även slöare än ovanligt

chefen har en exakt lika dan hans är svin pigg och inge vrång på gasen om man jämnför med min !

har hört en hel del va som kan vara felet men jag vet inte

bilen har rullat 176xx mil inte så farligt för en diesel tycker iaf jag !

kompis sa att när man byter kam rem kan pumpen ställa om sej ?

sen har jag även hört att de kan vara spridare eller pump ?

hade tänkt nu till helgen o byta filter till en början iaf

men kan svära på att de inte är problemet

så ja tar emot så mycket hjälp jag bara kan !

då ja inte är så insatt på diesel

tack på för hand

Mvh Tobias Ekstrand

2 415 Inlägg
16 december 2013
inte för det är samma men. på våran grävmaskin på jobbet så sotar maskinen svart som fan och luktar satan. och den drar soppa som fan. och mekanikerna tror det är spridarna. kanske är likadant med din? du har inte provat o nolla maskin osv igen? samt kolla pump? pumpen läcker inte då?

..han är ju übersnabbish....svosh, svosh. borta med vinden....
-------------------------------------------
Dom säger att man inte kan köpa kärlek för pengar... Då har dom inte åkt Audi!

796 Inlägg
16 december 2013
Trådstartare
Tryck_o_pys skrev:
inte för det är samma men. på våran grävmaskin på jobbet så sotar maskinen svart som fan och luktar satan. och den drar soppa som fan. och mekanikerna tror det är spridarna. kanske är likadant med din? du har inte provat o nolla maskin osv igen? samt kolla pump? pumpen läcker inte då?

de ända fanskapet läcker är vatten vi ska kolla kam rem till helgen då pumpen går på samma och man oftast behöver indikator klocka för o nolla den

5 131 Inlägg
16 december 2013
Låter som du behöver göra en inställning på pumpen tycker jag, dom är ruskigt kinkiga på inställningarna.

Spana gärna in mitt projekt på mercorna och lite annat :) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=262552
eller på projektet på min caddy mk1 http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=303965

796 Inlägg
16 december 2013
Trådstartare
mb_pucken skrev:
Låter som du behöver göra en inställning på pumpen tycker jag, dom är ruskigt kinkiga på inställningarna.

hur gör man de då ? ja kan inte ett skit om diesel

5 131 Inlägg
16 december 2013
Jadu är ingen expert på så pass gamla vag bilar. Har för mig att man mäter in pumpen med en indikatorklocka eller låser den med ett verktyg och sedan går vi in och läser av pumpen med en dator och sedan finjusterar den genom att vrida hela pumpen smile men kan blanda ihop det med någon annan vag diesel smile
Senast redigerat av mb_pucken (16 december 2013)

Spana gärna in mitt projekt på mercorna och lite annat :) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=262552
eller på projektet på min caddy mk1 http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=303965

796 Inlägg
16 december 2013
Trådstartare
mb_pucken skrev:
Jadu är ingen expert på så pass gamla vag bilar. Har för mig att man mäter in pumpen med en indikatorklocka eller låser den med ett verktyg och sedan går vi in och läser av pumpen med en dator och sedan finjusterar den genom att vrida hela pumpen smile men kan blanda ihop det med någon annan vag diesel smile

okok smile

10 Inlägg
17 december 2013
de kan inte va nått simpelt som att filtret som börjar bli tätt? tongue

2 251 Inlägg
17 december 2013
Inte bränslefiltret väl?

Men börja med att kolla alla slangar, stor som små... även på undersidan av slangarna.

796 Inlägg
18 december 2013
Trådstartare
Meaganeowner skrev:
Inte bränslefiltret väl?

Men börja med att kolla alla slangar, stor som små... även på undersidan av slangarna.

filter tror jag värkligen inte men ska byta då ja kör olja slangar har jag redan titta minst 6gånger ska tästa ställa pumpen när jag åker till syrran över jul osv

Sök