breip skrev:
Vettemannen skrev:
breip skrev:
Tjena, nyss köpt bil å såklart blev de en 740- 88. Dock är det något fel på den, när jag startade den för 1 vecka sen gick den igång. Sedan gick det en vecka och då startar den ikke. Allt går ingån, lysen stero interitör osv. Dock startar den inte. Då behövede jag rullstarta den, startade och gick bra, åkte hem, stängde av. Startade utan problem, väntade en dag funkade. Så startade den 1 gång varje dag i 3 dagar i rad. Men när jag väntade 3 dagar så startar den inte, den klickar bara. TAck på förhand
Om du bara startar och stänger av flera dagar i rad så kan generatorn ladda upp batteriet. Det kan vara så att det är nåt som står och drar ström och då blir batteriet till slut urdraget eller så är batteriet sopslut. Kanske är det så att generatorn inte laddar tillräckligt. Lyser laddningslampan när motorn är igång?
/Benny
japp den lyser varje gång, känns inte som något drar tjuvel, har kollat allting men inget som kan dra något, men funderar på att köpa ett nytt batteri. Men är ksk som du säger att generatorn laddar upp det varje gång.
Lyser laddningslampan varje gång motorn går???????? Den lampan ska ju vara släckt under det att motorn går!!!! Kabelbrott eller sopslut generator skulle jag vilja säga, möjligen dålig jord nånstans.
/Benny
Senast redigerat av Vettemannen (22 december 2013)
Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!