3154
Sök

nissan king cab 87

2 Inlägg
25 december 2013
Trådstartare
tjena! vet nån vad de är för fel på en king cab den vill hoppa igång när jag har växel och drar på startmotorn men sen lägger jag ur provar och den vill hoppa i gång en gång till sen händer det inget mer har diesel i spridarna men ser inget sprut från slangarna. men som jag förstår ska de va ett rätt bra sprut i dom där för tar jag bort slangarna och drar på starten kmr de inge diesel alls snälla hjälp mig nån blir galen ägaren innan va ute i skogen och körde då dog den bara som de skulle va diesel torsk har nån nå ider?
Senast redigerat av 745linus (7 februari 2015)

En såndär Multitasker
152 Inlägg
25 december 2013
först VÄRM DEM som in i HELVETE !
en bra ide är svets ! värmer på riktgit gött !

sedan knacka på dem med den största släggan du vet
sedan försöker du !
fungerar det inte ?
slå hårdare och mer värme ! smile

framförallt använd RÄTT nyckel på rätt plats smile

Verkar som många är födda med tummen mitt i handen
livet är skit sen dör man
KÖÖÖR PÅ BAH !

6 107 Inlägg
25 december 2013
Hej!
Japp!
Gassvets är det enda som gäller! Sen kyler du med vatten och sedan på med svetsen igen ....så där håller du på och ömsom värmer och kyler , då lossar tillslut skruvarna (Du får ju banka med kopparhammare lite emellan också).

6 738 Inlägg
25 december 2013
om du vill så kan du ju plocka bort fjäderbenet med oket på från bilen och kapa dän skallarna på skruvarna med vinkelslipen o sen dra ut det som är kvar av skruven i oket med en grisapick som det heter tongue
Men det är rätt mycket jobb det också då du måste ha bort bromsslangar o bröte

Du är liv
Du är dom långa milen mot Berlin.
I döda vinkeln ser jag allt du gör.
Då stänger jag själen klämmer ihjäl den & hittar en himmelsk drog.

...has left the building...
4 474 Inlägg
26 december 2013
Hur ser en insektsskruv ut? Insexskruv känner jag till, men insektsskruv har jag aldrig sett....
Om du runddragit skruvarna så KAN det funka med att värma så de är röda, sedan bankar du in en TORX som går i trögt. Vrid sedan försiktigt utan snedbelastning, funkar i de allra flesta fallen....

Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure

2 845 Inlägg
26 december 2013
dawwe skrev:
Hur ser en insektsskruv ut? Insexskruv känner jag till, men insektsskruv har jag aldrig sett....
Om du runddragit skruvarna så KAN det funka med att värma så de är röda, sedan bankar du in en TORX som går i trögt. Vrid sedan försiktigt utan snedbelastning, funkar i de allra flesta fallen....

Måste väl nästan va nån ny sällsynt sort av broms  med tanke på vart den sitter lol

Sök