4050
Sök

Golf GTI, Projekt: Stance

Nytt utseende för 2013.

137 872 Visningar
Projektet avslutat 26 december 2013
356 Inlägg
23 maj 2013
Trådstartare
#481
Update!

Det har hänt en del sen sist!
¤ 3" downpipe, gjorde stor skillnad!
¤ Justerbara fjäderbenslagringar, räcker ej till. Ny lösning påväg hem från USA, mer info kommer.
¤ Börjat riva lite i ljudanläggningen, smider lite planer på att bygga ut en aning

Det var allt för nu..
Stay Tuned!

498 Inlägg
23 maj 2013
#482
Är det 9,75" fälgar även fram eller? Kör du med spacers då också? Vad för däck storlek? Inga problem med att däck skrapar i innerskärmarna eller så?

356 Inlägg
2 juni 2013
Trådstartare
#483
Markus1987 skrev:
Är det 9,75" fälgar även fram eller? Kör du med spacers då också? Vad för däck storlek? Inga problem med att däck skrapar i innerskärmarna eller så?

Tjena!
Ja, 9,75" ET20 runt om!
Inga specers behövs, fälgkant går fritt från fjäderben med ca 1cm tillgodo wink
Däcken ligger på 225/35-18.
Innerskärmar är lugnt, skärmkanter tar i om man inte kör försiktigt.

Men det löser man med 1-1,5 grader camber runt om big_smile

498 Inlägg
2 juni 2013
#484
Fr3dd3OlSSoN skrev:
Markus1987 skrev:
Är det 9,75" fälgar även fram eller? Kör du med spacers då också? Vad för däck storlek? Inga problem med att däck skrapar i innerskärmarna eller så?

Tjena!
Ja, 9,75" ET20 runt om!
Inga specers behövs, fälgkant går fritt från fjäderben med ca 1cm tillgodo wink
Däcken ligger på 225/35-18.
Innerskärmar är lugnt, skärmkanter tar i om man inte kör försiktigt.

Men det löser man med 1-1,5 grader camber runt om big_smile

Hehe okej, grymt med såpass brett runtom! big_smile Nå, nu har jag mina fälgar monterade iallafall och allt rullar fint, svarvade av ca 4-5mm på framfälgarnas innerkant så det inte tar i fjäderbenet! Och sen 3mm spacer så ET landar nu på ET22... Men nu nästa problem är krängningshämmaren fram som tar i drivaxeln på passagerarsida men ska försöka testa med justerbara stag till dessa, kan funka då jag ändå inte kör med extrem sänkning!

356 Inlägg
16 juni 2013
Trådstartare
#485
Markus1987 skrev:
Fr3dd3OlSSoN skrev:
Markus1987 skrev:
Är det 9,75" fälgar även fram eller? Kör du med spacers då också? Vad för däck storlek? Inga problem med att däck skrapar i innerskärmarna eller så?

Tjena!
Ja, 9,75" ET20 runt om!
Inga specers behövs, fälgkant går fritt från fjäderben med ca 1cm tillgodo wink
Däcken ligger på 225/35-18.
Innerskärmar är lugnt, skärmkanter tar i om man inte kör försiktigt.

Men det löser man med 1-1,5 grader camber runt om big_smile

Hehe okej, grymt med såpass brett runtom! big_smile Nå, nu har jag mina fälgar monterade iallafall och allt rullar fint, svarvade av ca 4-5mm på framfälgarnas innerkant så det inte tar i fjäderbenet! Och sen 3mm spacer så ET landar nu på ET22... Men nu nästa problem är krängningshämmaren fram som tar i drivaxeln på passagerarsida men ska försöka testa med justerbara stag till dessa, kan funka då jag ändå inte kör med extrem sänkning!

Krängningshämmare som ligger mot drivaxel är standard!
Jag kör med en "högre" hämmare från H&R med original stag, prova justerbara stag. Om det inte räcker så rekomenderar jag att du införskaffar en högre hämmare, en del plockar ju bort eller kapar den..

498 Inlägg
18 juni 2013
#486
Fr3dd3OlSSoN skrev:
Markus1987 skrev:
Fr3dd3OlSSoN skrev:

Tjena!
Ja, 9,75" ET20 runt om!
Inga specers behövs, fälgkant går fritt från fjäderben med ca 1cm tillgodo wink
Däcken ligger på 225/35-18.
Innerskärmar är lugnt, skärmkanter tar i om man inte kör försiktigt.

Men det löser man med 1-1,5 grader camber runt om big_smile

Hehe okej, grymt med såpass brett runtom! big_smile Nå, nu har jag mina fälgar monterade iallafall och allt rullar fint, svarvade av ca 4-5mm på framfälgarnas innerkant så det inte tar i fjäderbenet! Och sen 3mm spacer så ET landar nu på ET22... Men nu nästa problem är krängningshämmaren fram som tar i drivaxeln på passagerarsida men ska försöka testa med justerbara stag till dessa, kan funka då jag ändå inte kör med extrem sänkning!

Krängningshämmare som ligger mot drivaxel är standard!
Jag kör med en "högre" hämmare från H&R med original stag, prova justerbara stag. Om det inte räcker så rekomenderar jag att du införskaffar en högre hämmare, en del plockar ju bort eller kapar den..

Japp, har lagt en beställning på H&R krängare med högre böj just för de problemet! smile Pallar inte kapa bort original heller så! Var det svårt att byta ut hela krängningshämmaren annars? Läst att man ska släppa lite på subframen så att man sen får loss krängarn?

356 Inlägg
11 augusti 2013
Trådstartare
#487
Markus1987 skrev:
Fr3dd3OlSSoN skrev:
Markus1987 skrev:

Hehe okej, grymt med såpass brett runtom! big_smile Nå, nu har jag mina fälgar monterade iallafall och allt rullar fint, svarvade av ca 4-5mm på framfälgarnas innerkant så det inte tar i fjäderbenet! Och sen 3mm spacer så ET landar nu på ET22... Men nu nästa problem är krängningshämmaren fram som tar i drivaxeln på passagerarsida men ska försöka testa med justerbara stag till dessa, kan funka då jag ändå inte kör med extrem sänkning!

Krängningshämmare som ligger mot drivaxel är standard!
Jag kör med en "högre" hämmare från H&R med original stag, prova justerbara stag. Om det inte räcker så rekomenderar jag att du införskaffar en högre hämmare, en del plockar ju bort eller kapar den..

Japp, har lagt en beställning på H&R krängare med högre böj just för de problemet! smile Pallar inte kapa bort original heller så! Var det svårt att byta ut hela krängningshämmaren annars? Läst att man ska släppa lite på subframen så att man sen får loss krängarn?

Jag har missat att svara på din fråga!
Jag har inte bytt min hämmare själv utan den satt när jag köpte den, så jag vet inget om det faktiskt =/

356 Inlägg
26 december 2013
Trådstartare
#488
Ny tråd

Skapat en ny tråd nu inför 2014.

Motorbygge och effekt står på menyn!

Hade tänkt länka till tråden, men lyckades inget vidare!
Ni hittar den under mina projekt på min profil om ni vill följa!

Avslutar nu denna tråd!


Sök